Show simple item record

dc.contributor.advisorPriede, Ligita
dc.contributor.authorEkšteine, Jana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:01:53Z
dc.date.available2017-12-16T02:01:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61388
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37445
dc.description.abstractJanas Ekšteines bakalaura darbs “Rotaļa jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu sekmēšanai” ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes programmā “Skolotājs” apakšprogrammā “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs” lektores Mg. paed. Ligitas Priedes vadībā. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski izpētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu sekmēšanai. Bakalaura darbs sastāv no divām – teorētiskās un empīriskās – daļām. Pamatojoties uz darba mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi: analizēt pedagogu un psihologu atziņas par interesēm, to veidošanos pirmsskolas vecumā; raksturot rotaļu kā intereses par dabu sekmētāju; praktiski izzināt un analizēt rotaļu dabā un ar dabas materiāliem izmantošanas iespējas intereses par dabu rosināšanai; analizēt pētījuma rezultātus un izstrādāt secinājumus. Darba teorētiskajā daļā tika analizētas dažādu pedagogu atziņas par intereses jēdziena skaidrojumiem, pedagogu un psihologu atziņas par intereses būtību, specifiku un veidošanos jaunākajā pirmsskolas vecumā, kā arī noskaidroti pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi, kuri jāņem vērā vecākiem un pedagogiem, rūpējoties par intereses rosināšanu bērnos. Savukārt empīriskajā daļā tika veikti bērnu patstāvīgās darbības vērojumi, individuālās sarunas ar bērniem, iegūto rezultātu analīze. Balstoties uz teorētiskajā daļā iegūtajām zināšanām, bērniem tika piedāvātas un analizētas piecas rotaļas dabā pirmsskolas izglītības jaunākā grupā. Veiktais pētījums apstiprina izvirzīto hipotēzi: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par dabu tiek sekmētas, ja pedagogs: izprot rotaļas nozīmi intereses rosināšanā un iesaista tās dabas vērojumos; nodrošina bērnam daudzveidīgas aktivitātes iespējas. Intereses veidošanās rotaļās dabā un ar dabas materiāliem tiek sekmētas, ja: 1. Pedagogam ir izpratne par pirmsskolas vecuma bērnu interešu attīstību; 2. Tiek bagātināta bērnu pieredze dabā ar rotaļu palīdzību. Bakalaura darba apjoms ir 69 lappuses, analizēti 74 literatūras avoti. Darba satura skaidrošanai tiek izmantotas 7 tabulas un 33 attēli, kā arī pievienoti 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: daba, intereses, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļa
dc.description.abstractJanas Ekšteines bachelor work “The play to promote the interest in nature for the youngest the interest in nature for the youngest age of children in the pre – school” has worked out at University of Latvia at Faculty of Education, Psychology and Art in program “Teacher” in subprogram “Preschool and Primary School teacher” lecturer`s Mg. paed. Ligita Priede leadership. The aim of work is find out theory and practically explore the youngest age of children in pre – school about nature promoting. The bachelor work consists of two parts – theoretical and empirical – parts. Based on the work aim, exercises were advanced like this: analyze teachers and psychologist’s cognitions about interests, those formings in the pre – school age; describing the play how interests about nature promoter, practically to cognize and analyze a play in nature and interests about nature stimulating with natural materials, to analyze investigation results and work out inferences. In the works theoretical parts some teachers cognitions were analyzed about interests concept explanations teachers and psychologist’s cognitions about interests, specific character and making in the youngest age of children in pre-school, and pedagogical psychological conditions were made out, which parents and teachers must do, taking care about interests stimulation in the children. In empirical part were made children self – dependence observations, individual talking’s with children, results analyze. Based to the theoretical part getting knowledge, children were offered five plays in the nature in the youngest age of children in pre-school to analyze. Realized investigation confirm advance hypothesis: the youngest age of children in preschool interests about nature are promoted, if teacher: understand play`s meaning interest stimulation and include those in nature observations; provide for child multiform activities possibilities. Interest stimulations in plays in nature and with natural materials are promoted, if: 1.The teacher has understanding about the pre-school age of children interests development; 2. The children experience is made richer with plays help in the nature. The bachelor work`s consist of 69 pages, analysed 74 literatures sources. For work content`s explanation is used 7 tables and 33 pictures, and added 3 appendices. Key words: interests, nature, play, the youngest age of children in pre – school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectdaba
dc.subjectintereses
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectrotaļa
dc.titleROTAĻA JAUNĀKĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU INTERESES PAR DABU SEKMĒŠANAI
dc.title.alternativeTHE PLAY TO PROMOTE THE INTEREST IN NATURE FOR THE YOUNGEST AGE OF CHILDREN IN PRE- SCHOOL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record