Tehnoferences, konfliktu biežumu, apmierinātības ar attiecībām un emocionālā intelekta rādītāju sakarības
Автор
Maslinovska, Lida
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudkina, Aija
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba ar nosaukumu Tehnoferences, konfliktu biežumu, apmierinātības ar pāru attiecībām un emocionālā intelekta rādītāju sakarības mērķis ir noskaidrot vai pastāv sakarības tehnoferencei un konfliktu biežumam pāru attiecībās, apmierinātībai ar attiecībām un emocionālā intelekta rādītājiem. Galvenie pētījuma jautājumi: 1.Vai pastāv sakarības tehnoferencei un konfliktu biežumam pāra attiecībās? 2.Vai konfliktu biežumam attiecībās pastāv sakarība ar apmierinātību ar attiecībām? 3.Vai pastāv sakarības emocionālā intelekta rādītājam ar tehnoferenci? 4.Vai pastāv sakarības emocionālā intelekta rādītājam ar apmierinātību ar pāru attiecībām? Pētījuma dalībnieki: 320 latviski runājoši respondenti, no kuriem 57,2 % sievietes un 42,8% vīrieši, vecumā no 19 līdz 72 gadiem (M = 39 gadi, SD = 10,97 gadi). Mērījumu instrumenti: 1.Demogrāfiskā aptauja. Tika uzdoti vispārēji demogrāfiska rakstura jautājumi par respondentu un pāra attiecībām. 2.Tehnoloģiju iejaukšanās sadzīves situācijās skala (Technology Interference in Life Examples Scale; TDIS; Coyne & McDaniel, 2016; latviešu valodā tulkojusi bakalaura darba autore Maslinovska, 2016). 3.Tehnoloģijas ierīces iejaukšanās skala (Technology Device Interference Scale, TILES; Coyne & McDaniel, 2016; tulkojusi latviešu valodā Maslinovska, 2016) 4.Konflikts dēļ tehnoloģiju ierīcēm skala (Conflict over technology use; Modified RELATE battery; Coyne & McDaniel, 2016; tulkojusi latviešu valodā bakalaura darba autore Maslinovska, papildināts un modificēts ar pieciem jautājumiem, 2017). 5.Pāru apmierinātības indekss (Couple relationship satisfaction index; CSI; Funk & Rogge, 2007; tulkojusi latviešu valodā Krasta, 2016). 6.Emocionālā intelekta aptauja (The Self-Report Emotional Intelligence Test; SREIT; Schutte et al., 1998, adaptācija latviešu valodā Reņģe un Ņižņika, 2012). Dati izsūtīti un ievākti elektroniskā veidā Secinājumi: 1.Pastāv sakarības starp tehnoferenci un konfliktu, dēļ tehnisko ierīču lietošanas, biežumu pāra attiecībās. Konstatēts, ka jo lielāka tehnoference, jo lielāks konfliktu biežums. 2.Konstatēts, ka vērojama negatīva sakarība konfliktu, dēļ tehnisko ierīču lietošanas, biežumam un apmierinātībai ar pāru attiecībām. 3.Emocionālā intelekta rādītājem pastāv vāja, vērā neņemama un negatīva sakarība ar tehnoferenci. 4.Emocionālā intelekta rādītājiem un apmierinātībai ar pāru attiecībām ir vidēja saistība. The purpose of the bachelor work Tehnoference, conflict, satisfaction with relationships and emotional intelligence connection is to find out is there a relationship to technology and the frequency of conflicts in couple relationships, satisfaction with relationships and emotional intelligence. Main questions of the research: 1.Is there a connection to the technoference and the frequency of conflicts in the relationship? 2.Is the frequency of conflicts in a relationship related to satisfaction with relationships? 3.Is there a relationship to an emotional intelligence with a technofrence? 4.Is there a relationship between emotional intelligence and satisfaction with relationships? Participants in the study: 320 Latvian-speaking respondents, 57.2% of them women and 42.8% men aged 19-72 (M = 39 years old, SD = 10.97 years). Measurement tools: 1.Demographic survey. 2.Technology Interference in Life Examples Scale (TDIS; Coyne & McDaniel, 2016; translated by Maslinovska, 2016) 3.The Technology Device Interference Scale (TILES; Coyne & McDaniel, 2016; translated into English by Maslinovska, 2016) 4.Conflict over technology use; Modified RELATE battery; Coyne & McDaniel, 2016; translated into English by Maslinovska, modified with five questions, 2017). 5.The couples satisfaction index (CSI; Funk & Rogge, 2007; translated by Krasta, 2016) 6.Self-Report Emotional Intelligence Test (SREIT; Schutte et al., 1998, adaptation in Latvian, Renģe & Nizhnica, 2012) Data sent and collected electronically. Conclusions: 1.There is a relationship between technology and conflict, due to the use of technical devices, the frequency of pair relationships. It is found that the greater the technoference, the greater the frequency of conflicts. 2.It has been established that there is a negative relationship between conflicts, the use of technical devices, the frequency and satisfaction of couples. 3.There is a weak, inextricable, and negative correlation with the technology of emotional intelligence. 4.There is a medium link between emotional intelligence and satisfaction with couples.