Skolas administrācijas iespējamā ietekme uz skolēnu disciplīnu internātskolās
Author
Jēkabsons, Gatis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs „Skolas administrācijas iespējamā ietekme uz skolēnu disciplīnu internātskolās” mērķis ir noskaidrot, kādos veidos un ar kādiem paņēmieniem skolas administrācija var uzlabot disciplināro klimatu skolā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskā daļa sastāv no maģistra darbā iesaistīto skolu pašvērtējuma ziņojumu un teorētiskās literatūras analīzes, kā arī analizēti vairāki OECD pētījumi par disciplīnas problēmās dažādās organizācijas dalībvalstīs. Pētījuma praktiskās daļā, lai noskaidrotu, kādi būtu iespējamie veidi, kā skolas administrācijai veicināt skolēnu disciplīnas uzlabošanos internātskolās, tiek veiktas internātskolu pedagogu anketēšana un bijušo absolventu telefonaptaujas. Atbilstoši izvirzītajam darba mērķim tiek izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi. The aim of the Master's thesis "Possible impact of school administration on the discipline of pupils in boarding schools" is to find out in what way and by what means the school administration can improve the disciplinary climate in schools. The study consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part consists of self-assessment reports of the schools involved in the Master's thesis, analysis of theoretical literature as well as several OECD studies on the problems of discipline in different member states of the organization. The practical part of the research consists of surveys with boarding school teachers and telephone interviews with former graduates in order to find out what might be the possibilities for the school administration to improve discipline in boarding schools. In accordance with the stated aim of the work, conclusions and recommendations are made.