Show simple item record

dc.contributor.advisorKiseļova, Rita
dc.contributor.authorJansone, Karīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:02Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61417
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37457
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir „Latvijas augstākās izglītības eksporta mārketinga politika”. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt ieteikumus Latvijas augstākās izglītības eksporta mārketinga politikai. Izglītības eksports Latvijas izglītības sistēmai ir salīdzinoši jauna pieredze, toties par to, ka izglītības eksports, proti, ieņēmumi no ārvalstu studentiem naudas izteiksmē, valsts mērogā ir aktuāls un ekonomiski nozīmīgs, šaubas nav. Ar ārvalstu studentu piesaisti nodarbojas gan valsts institūcijas, gan komercaģentūras, gan augstskolas. Studējošie uzturoties valstī vismaz sniedz ekonomisku pienesumu radot darba vietas, veido pienesumu pašvaldībām nodokļu veidā un valstij kopumā patēriņu preču lietošanā ikdienā. Maģistra darba praktiski pētnieciskā daļa sastāv no diviem pētījuma posmiem: 1) ar ārvalstu studentu piesaisti saistītu institūciju pārstāvju intervēšana; 2) Latvijā studējošo ārvalstu studentu aptauja. Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi un empīriski iegūto informāciju, darbā izstrādāti ieteikumi augstākās izglītības eksporta mārketinga politikai nacionālā līmenī un augstāko izglītības iestāžu līmenī. Būtiskākie rezultāti ir attiecināmi uz sadarbības veicināšanu starp iesaistītajām institūcijām, procedūru sistematizēšanu, kvalitatīva, caurskatām un ētisku principu ievērošanu ārvalstu studentu piesaistes procesā.
dc.description.abstractThe title of Master thesis is „Latvian Policy for Higher Education Export Marketing”. The aim of Master's thesis is to develop recommendations for Latvian Policy for Higher Education Export Marketing. Education exports in Latvian education system is a relatively new experience, but no doubt that education exports, namely revenues from foreign students in money expression, is topical and economically important in national level. In foreign students` recruitment are involved both state institutions, commercial agencies and higher education institutions. Students staying in the country for at least the whole period of studies provide economic contribution by creating jobs, forming a contribution to local governments in the form of taxes and the country as a whole in the consumption of goods on a daily basis. The practical part of the Master's thesis consists of two stages of the research: 1) interviewing representatives of institutions involved in foreign students recruitment; 2) Survey of foreign students studying in Latvia. Based on the analysis of theoretical literature part and empirical part, recommendations for higher education export marketing policy at the national level and higher education institution level are developed. The most significant results are attributed to strengthening cooperation amoung institutions involved, systematization of processes, quality, transparent and ethical principles in foreign students recruitment process. Key words: Internationalization, export of education, recruitment, foreign students, marketing
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectInternacionalizācija
dc.subjectIzglītības eksports
dc.subjectPiesaiste
dc.subjectĀrvalstu studenti
dc.subjectMārketings
dc.titleLatvijas augstākās izglītības eksporta mārketinga politika
dc.title.alternativeLatvian policy for higher education export marketing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record