Uzņēmuma X darbinieku apmierinātības ar darbu un aizkaitinājuma darbā rādītāju sakarības
Author
Visendorfa, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir apskatīt aizkaitinājuma darbā sakarību ar apmierinātību ar darbu konkrēta Latvijas uzņēmuma X darbinieku vidū. Šajā pētījumā piedalījās 105 respondenti, no kuriem 55 ir vīrieši un 50 sievietes, vecumā no 18 līdz 61 un vairāk gadiem, ar darba stāžu no 0 līdz 10 un vairāk nostrādātiem gadiem uzņēmumā. Aizkaitinājuma darbā noteikšanai tika pielietota Aizkaitinājuma skala (Irritation scale, G.Mohr, A.Muller, T.Rigotti, 2004). Adaptēta Latvijā un pirmais pētījums tika veikts 2010.gadā, ko veica Laura Lustika, RPIVA psiholoģijas maģistrantūras studente, sava maģistra darba izstrādē. Apmierinātības ar darbu noteikšanai tika izmantota Apmierinātības ar darbu aptauja (Job Satisfaction Survey /JSS/, Paul E.Spector, 1994). Šo aptauju Latvijā ir adaptējis Ints Burvis 2005.gadā. Pētījuma rezultāti parādīja, ka pastāv zināmas statistiski nozīmīgas sakarības starp aizkaitinājumu darbā un apmierinātību ar darbu. Būtiskākās, statistiski nozīmīgākās korelācijas parādījās apmierinātības ar darbu skalā – komunikācija, kas uzrādīja visciešākās korelācijas gan atsevišķi ar abām aizkaitinājuma skalām, gan arī ar kopējiem aizkaitinājuma rādītājiem. Atslēgas vārdi: aizkaitinājums darbā, apmierinātība ar darbu, stress, darbs The purpose of this research is to study the connection between irritation at work and satisfaction at work within employees of a certain company. There were 105 respondents taking part in this research, 55 men and 50 women, ages 18 to 61 and more, with a work experience from 0 to 10 years and more. The Irritation scale (Irritation scale, G.Mohr, A.Muller, T.Rigotti, 2004) was used to ascertain the irritation at work. Adapted in Latvia and used for the first research in 2010 by Laura Lustika, psychology master student at RTTEMA (Riga Teacher Training and Education management academy), for her master thesis. Job Satisfaction Survey (Job Satisfaction Survey /JSS/, Paul E.Spector, 1994) was used to determine the satisfaction at a workplace. This survey was adapted in Latvia by Ints Burvis in 2005. The results of this research showed that there is a certain, statistically significant coherence between the irritation at work and satisfaction at work. The most relevant correlations appeared in the scale for satisfaction at work – the communication that showed the tightest correlation separately in both irritation scales as well as in the shared indicators of irritation. Keywords: irritation at work, satisfaction at work, stress, work