Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorCielava, Endija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:09Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61445
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37467
dc.description.abstractDarba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana. Darba autore: Endija Cielava Darba zinātniskā vadītāja: Asociētā profesore, Dr. paed., Mg. psych. Agrita Tauriņa Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pamatot pedagoģisko paņēmienu un metožu izvēli lasītprasmes veicināšanai pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma hipotēze: pedagoģisko paņēmienu un metožu lietošana lasītprasmes veicināšanai ir sekmīga, ja, ievērojot bērna attīstības likumsakarības un individuālās intereses, vajadzības, ar veseluma pieejas metodi tiek mērķtiecīgi virzīta lasītprasmes sekmēšana. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek apskatītas vecākā pirmsskolas bērna attīstības psiholoģiskais raksturojums, pedagoģiskie nosacījumi un pieejas lasītprasmes veicināšanai, metodes un paņēmieni intereses par lasīšanu veicināšanai. Veseluma pieejas galvenās atziņas lasītprasmes apguves sekmēšanai, spēles un rotaļas bērnu lasītprasmes apguves veicināšanai un literatūras nozīme lasītprasmes sekmēšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Teorētiskā daļā izmantotas Z. Anspokas, G. Svences, V. Zelmeņa, Ž. Piažē, A. Šponas, R. Kaņepājas, I. Prudņikovas, D. Albrehtas, Ā. Ptičkinas, D. Lieģenieces, I. Nazārovas, Dzintares, D. Stangaines, B. Eisele, J. W. Lindfors, J.F. Geiger, K.K. Millis u. c. autoru atziņas. Pētījuma praktiskajā daļā tiek veikta bērnu grupas sākotnējā izpēte problēmas skatījumā. Darba autore izstrādāja praktiskās darbības plānu pētāmās vecākās pirmsskolas vecuma grupas bērniem, kurā pa nedēļām veikts darbību uzskaitījums, kā rezultāta tiek sekmēta bērnu lasītprasmes attīstība, balstoties un veseluma metodes pieeju lasītprasmes apguvi. Plāna programmas izveides pamatu nosaka bērna vajadzības un motīvi. Pētījumā tiek praktiski pētītas lasītprasmes veseluma metodes izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem pilnvērtīgai bērna lasītprasmes attīstības sekmēšanai, izmantojot visas valodas jomas: runāšanu, klausīšanos, rakstīšanu un lasīšanu. Tiek veikta vecāku anketēšana rezultātu raksturojums, pētījumā iegūto rezultātu apkopošana, analīze. Pētījuma gaitā pārbaudot izvirzīto hipotēzi, tā apstiprinājās. Darba apjoms: 97 lappuses, 12 attēli, 4 tabulas, 43 izmantotās literatūras un informācijas avoti, 16 pielikumi.
dc.description.abstractThe Title of The Research Paper: The promotion of reading skills among pre-school children. Author: Endija Cielava. Scientific Advisor: Associate professor, Dr. paed., Mg. psych. Agrita Tauriņa. The Aim of the Research: To theoretically and practically justify the choice of pedagogical techniques and methods in promoting reading skills among pre-school children. The Scientific Hypothesis: the application of pedagogical techniques and methods in promoting the reading skills of pre-school children is successful, where these techniques and methods are used purposefully and the individual needs, interests and developmental level of each child is taken into consideration. The theoretical part of the research paper explores the psychological characteristic of a pre-school child, pedagogical views and approaches to the promotion of the reading skills, as well as methods and techniques of arousing children’s interest in reading. The main ideas of the holistic approach in the promotion of reading skills among pre-school children, useful games and activities as well as the importance of literature are discussed. The theoretical literature used in this section is written by the following authors: Z. Anspoka, G. Svence, V. Zelmenis, Ž. Piažē, A. Šponas, R. Kaņepāja, I. Prudņikova, D. Albrehta, Ā. Ptičkina, D. Lieģeniece, I. Nazārova, Dzintare, D. Stangaine, B. Eisele, J. W. Lindfors, J.F. Geiger, K.K. Millis and others. The practical part of the research paper starts with the evaluation of a group of pre-school children. The author of the paper has devised a plan for each week with set aims and actions which result in enhancement of the reading skills of these children. The holistic approach is used in acquisition of the reading skills. The plan is based on a child’s needs and motives. The research examines the applicability of the holistic approach in the promotion of reading skills among pre-school children using all language domains: speaking, listening, writing and reading. An interpretation and analysis of the results is provided based on the answers collected from the questionnaires given to the parents. The scientific hypothesis was proven as the result of this research paper. The Size of the Research paper: 97 pages, 12 pictures, 4 charts, 43 sources of literature, 16 Appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlasītprasmes
dc.subjectsekmēšana
dc.subjectveseluma
dc.subjectpieeja
dc.subjectmetode
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana
dc.title.alternativeThe promotion of reading skills among pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record