Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorPetrovska, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:11Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61450
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37471
dc.description.abstractPētījuma aktualitāti noteica tas, cik nozīmīga ir līdzsvarota bērna personības attīstība - salīdzinot ar intelekta un fizisko aktivitāšu veicināšanu, trūkst metodisko materiālu emociju pašregulācijas kā sociālo prasmju sekmēšanai. Darba autore praksē saskārusies ar pieredzi pirmsskolas izglītības iestādē „X”, kas cenšas izstrādāt šādu metodiku un vēlējās izvērtēt pedagoģisko metožu un paņēmienu daudzveidību, efektivitāti gan pasaules praktisko pētījumu, gan Latvijas un konkrētās iestādes pieredzē. Pētījuma mērķis - teorētiski izzināt un praktiski noskaidrot, ar kādiem pedagoģisko metožu paņēmieniem var sekmēt 3-4 gadu vecu bērnu emocionālās pašregulācijas prasmes. Teorētiskajā daļā aplūkotie atslēgvārdi - emocijas, emocionālās pašregulācijas prasmes, sociāli emocionālās audzināšanas pedagoģiskās metodes, 3-4 gadu vecumposms. Aplūkotas emociju pašregulācijas sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, analizējot pasaules praktiskos pētījumus. Praktisko daļu veido pirmsskolas izglītības iestādes „X” darbības vērtējums, darba autores pedagoģiskie novērojumi, intervijas ar pētāmās grupas (12 bērnu vecumā no 3-4 gadiem) vecākiem, iestādes profesionāļiem, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, plānojot un vadot emociju pašregulācijas nodarbības. Darba autore secina, ka emociju pašregulācijas pamatā ir emociju apzināšanās. Vispiemērotākās pedagoģiskās metodes, kas sekmē 3-4 gadu vecu bērnu emocionālo pašregulāciju, ir regulāras, mērķtiecīgi strukturētas sociālo prasmju nodarbības, kurās iekļautas prasmes emociju atpazīšanā, diferencēšanā, izpratnē par to saistību ar ķermeņa sajūtām un ietekmi uz socializāciju, kā arī praktiskiem relaksācijas, elpošanas un impulsu reakcijas kontroles vingrinājumiem, kā arī bērniem pozitīvas emocijas raisošām sižeta un lomu spēlēm. Secināts, ka emociju apzināšanās un pašregulācija būtiski uzlabo bērnu sociālās prasmes, savstarpējo saskarsmi un vidi grupā. Darba apjoms: pētījuma darbs (49 lpp), 7 attēli, 5 tabulas, 41 literatūras avots, 6 pielikumi.
dc.description.abstractThe importance of the study was determined by fact that the development of a child's personality requires a balance between intellectual, physical and social - emotional learning. There are many methodological activities on how to develop the child's mind and physical body but lack of techniques for emotional self-regulation skills facilitation. Author had a professional experience working in pre-school “X” that seeks to develop a methodology of this kind. So it prompted to explore variety and effectiveness of teaching techniques for social-emotional learning both in world practice, in Latvia and in pre-school “X”. The aim of the research - to find out both in theoretical and in practical terms what kind of teaching methods can be facilitated by emotional self-regulation skills of children aged 3-4. The keywords of theoretical research: emotions, self-regulation skills, social-emotional learning, characteristics of children aged 3-4. Analyzing the world's practical research, the possibilities of promoting self-regulation of emotions were evaluated in the pre-school pedagogical process. The practical study is based on a pre-school “X” performance assessment, interviews with parents of 12 children (aged 3-4) and pre-school`s professionals, pedagogical observations. Also the author has taken experimental practice in planning and managing emotional self-regulating lessons. The author concludes that self-regulation of emotions is based on emotional awareness. The most appropriate pedagogical methods that facilitate self-regulation of children aged 3-4 years are regular, purposefully structured social skills lessons that include skills for recognizing and differentiating emotions, understanding their connection with body reactions, and the impact on socialization, relaxation, breathing and impulse - response control exercises, as well as positive emotional cues and role plays. Self-awareness and self-regulation of emotions significantly improve the social skills of children, their interactions and the environment in the group. The Paper consists of 49 pages of research description, 7 pictures, 5 tables, 41 bibliography units, 6 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectemocijas
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectemocionālās pašregulācijas prasmes
dc.subjectsociāli emocionālās audzināšanas pedagoģiskās metodes
dc.subject3-4 gadu vecumposms
dc.title3-4 gadus vecu bērnu emocionālās pašregulācijas sekmēšana sociālo prasmju nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē „X”
dc.title.alternativeFacilitation of Emotional Self-regulation of 3-4 Years Old Children with the Help of Social Skills Learning Activities at Preschool „X”
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record