Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorZelča, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:15Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61464
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37482
dc.description.abstractDarba autore- Baiba Zelča. Bakalaura darba temats- “Rotaļa radošās darbības sekmēšanai vecākajā vecumposmā pirmsskolā”. Mērķis- Teorētiski un empīriski pētīt vecākā pirmsskolas vecumposma bērna radošās darbības sekmēšanu rotaļā. Pētījuma hipotēze- Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošā darbība rotaļā tiek sekmēta, ja bērns gūtos pārdzīvojumus atspoguļo savā radošā rotaļā un pedagogs to atbalsta. Bakalaura darba pētījuma bāze- X pirmsskolas iestādes jauktas vecuma grupas 11 bērni (5 meitenes un 6 zēni) un 4 pedagogi. Darbs tika organizēts vairākos posmos: teorētiskā analīze un praktiskais pētījums. Dažādu autoru skatījumā tika teorētiski pētīta- radošuma būtība (R.Bebre, E.De Bono, R.Fišers, V.Hibnere, J.R.Stenberg u.c.), rotaļas nozīme pirmsskolas vecākā vecumposma bērnu attīstībā (D Dzintare, I. Stangaine, D.Lieģeniece, B.Brice u.c.), un pieaugušā loma radošuma sekmēšanai rotaļā (P.Pergus, I. Pudāne, A. Randoha, D.Augstkalne, J.Raipulis u.c.). Pētījumā gaitā izvirzot radošuma attīstības kritērijus tika veikts pedagoģisks vērojums- 11 bērni vecumā no 5-6 gadi tika novēroti radošās rotaļas laikā. Ņemot vērā teorētiskās atziņas par pedagoga lomu bērnu radošuma sekmēšanā rotaļā, pedagoģi sniedza nepieciešamo atbalstu. Un pētījuma otrajā daļā tika vēlreiz novēroti bērni rotaļā. Empīriskā pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze- vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošā darbība rotaļā tiek sekmēta, ja bērns gūtos pārdzīvojumus atspoguļo savā radošā rotaļā un pedagogs to atbalsta, apstiprinājās. Darba beigās izdarīti secinājumi un ieteikumi pedagogiem veiksmīgai bērnu radošuma sekmēšanai rotaļās. Ja pedagogs rada vidi un apstākļus radošai darbībai, piedāvā jaunus stimulus radošai rotaļai un iedrošina, viņš palīdz bērniem radīt jaunas idejas. Darba apjoms sastāda 42 lapaspuses, izstrādātas 3 tabulas un 16 shēmas.
dc.description.abstractThe author of the work- Baiba Zelča. The subject of the bachelor's paper – “To promote the creative activity of a playground at the elder age in a preschool.” Aim - Theoretically and empirically investigate the promotion of the creative activity of the elder preschool child in the play. Research hypothesis - The creative activity of the elder preschool children is encouraged in the play, if the child reflects the experiences he is experiencing in his creative play and the teacher supports it. Bachelor study work base - X preschool institution of mixed age group of 11 children (5 girls and 6 boys) and 4 pedagogues. The work was organized in several stages: theoretical analysis and practical research. From the point of view of different scientists, the author theoretically studied the essence of creativity (R.Bebre, E.De Bono, R.Fisher, V.Hybnere, JRStenberg, etc.), the role of play in the development of children of the pre-school age (D Dzintare, I. Stangaine, D.Lieģeniece , B.Brice, etc.), and the role of an adult in promoting creativity in the play (P.Pergus, I.Pudāne, A.Randoha, D.Augstkalne, J.Raipulis, etc.). Basing on the criteria for developing creativity, pedagogical observation was made in the course of the study - 11 children aged 5-6 years were observed during the creative play. Taking into account theoretical knowledge about the role of pedagogue in promoting children's creativity in the play, pedagogues provided the necessary support. In the second part of the study, children were again observed in the playground. The hypothesis raised at the beginning of the empirical study is that the creative activity of the elder preschool age children is encouraged if the child reflects the experiences of her creative play and the teacher supports it, was confirmed. At the end of the work, conclusions and suggestions were made for the teachers to promote successfully children's creativity in the play. If the teacher creates the environment and conditions for creative work, offers new incentives for creative play and encourages, he helps the children to create new ideas. The volume of work compiles 42 pages, developed 3 tables and 16 diagrams.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadoša personība
dc.subjectRotaļa
dc.subjectPirmsskolas vecākais vecumposms
dc.subjectPedagoga atbalsts
dc.titleRotaļa radošās darbības sekmēšanai vecākajā vecumposmā pirmsskolā
dc.title.alternativeTo promote the creative activity of a playground at the elder age in a preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record