3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana lomu rotaļās
Author
Cine, Annija Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana lomu rotaļās. Darba izvirzītais mērķis ir noskaidrot lomu rotaļu ietekmi uz bērnu sociālo prasmju attīstību. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi: •analizēt pedagoģijas un psiholoģijas literatūras autoru atziņas par sociālo prasmju sekmēšanu 3-4 gadus veciem bērniem; •izzināt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par rotaļu nozīmi bērnu sociālo prasmju sekmēšanā; •noskaidrot galvenos sociālo prasmju sekmēšanas priekšnosacījumus pirmsskolas izglītības iestādē, raksturot tos; •empīriski pētīt lomu rotaļu kā sociālo prasmju sekmētāju 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījumā tika iesaistīti astoņi 3-4 gadus veci bērni un pieci pedagogi. Kvalifikācijas darbā ir 2 nodaļas, 2 tabulas. Darba apjoms ir 45 lpp., 2 pielikumi un izmantoti 35 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek analizēti pedagoģijas un psiholoģijas literatūras autoru atziņas par socializāciju un sociālo prasmju sekmēšanu, to raksturojumu 3-4 gadus veciem bērniem. Izzināta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par lomu rotaļu nozīmi bērnu sociālo prasmju sekmēšanā. Pētījuma gaitā tika izmantotas empīriskās metodes - pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskā izmēģinājum darbība, intervija ar pedagogiem, kuru rezultātā tika noskaidrots pedagogu viedoklis, darba formas un metodes, kas veicina bērnu sociālo prasmju attīstību. Apkopojot rezultātus, var secināt, ka bērnu vecumposmam, interesēm, atbilstošas lomu rotaļas, sekmē sociālo prasmju attīstību. Bērniem rodas pozitīvas emocijas, tiek gūtas jaunas zināšanas, kas veicina savstarpējo sadarbību ar vienaudžiem un pedagogu. Theme of the qualification work: “The development of social skills in roleplaying games for 3-4 year old kids”. The nominated aim of the work is to find out the influence of roleplaying games on the development of kids’ social skills. For the achievement of the aim there were following tasks put forward: •to analyse the conclusions of pedagogy and psychology literature authors about the promotion of social skills for 3-4 year old kids; •to inquire pedagogical and psychological literature about the importance of games in the promotion of kids’ social skills; •to clarify the main preconditions of promotion of social skills in pre-school educational institution, to describe them; •to research empirically roleplaying game as the promoter of social skills for 3-4 year old kids. In the research there were eight 3-4 year old kids and 5 pedagogues involved. There are 2 parts, 2 charts in the qualification work. The size of the work is 45 pages, 2 appendices and 35 literature sources used. In the theoretical part of qualification work there are conclusions of pedagogy and psychology literature authors analysed about socialization and promotion of social skills, their characterization of 3-4 year old kids; inquired pedagogical and psychological literature about the importance of roleplaying games in promotion of kids’ social skills. In the course of the research there were empirical methods applied: pedagogical observation, action of pedagogical try-out, interview with pedagogues, in result finding out opinion of pedagogues, forms and methods of work, which promote the development of kids’ social skills. Summing up the results, it is possible to conclude that roleplaying games corresponding to kids’ age group, interests promote the development of social skills. There are positive emotions derived for kids, new knowledge is gained, which promote mutual cooperation with peers and pedagogues