Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorCera, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:20Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61484
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37496
dc.description.abstractBakalaura darba tēma – “1,5 – 3 gadus vecu bērnu vārda krājuma sekmēšana rotaļās.” Darba autors – Inga Cera. Mērķis - teorētiski pamatot un praktiski pētīt 1,5 – 3 gadīgus vecu bērnu runas attīstības un vārdu krājuma sekmēšanu. Uzdevumi : • Analizēt runas un valodas jēdzienu, pedagogu atziņas par bērna valodas izpēti. • Analizēt pirmsskolas bērna vajadzības un attīstības likumsakarības. • Izveidot rotaļu virkni bērnu runas attīstības sekmēšanai. Darba pirmajā un otrajā nodaļā pamatojoties uz A. Randoha, G. Svence, V. Golubina, D. Markuss, S. Tūbele u.c. autoru atziņām, tiek iepazīts agrīna jeb mazbērna vecumposma attīstības raksturojums. Iepazītas galvenās agrīnā vecumposma iezīmes, kā arī runas attīstība šajā vecumposmā. Autoru atziņās galvenokārt tiek aplūkotas svarīgākās iezīmes, iemaņas, šajā agrīnajā attīstības vecumposmā. Tiek noskaidrots ko nozīmē vārds – runa. Noskaidrotas svarīgākās valodas apguves un runas attīstības iezīmes pirmsskolā, kā arī dažādi vingrinājumi kas palīdz attīstīt runu. Trešajā nodaļā lielākais uzsvars tika uzlikts uz vārda krājuma paplašināšanu pirmsskolā, noskaidrots kas ir intelekts, kā arī iepazīti rotaļu veidi. Tika noskaidrots galvenais ir bērnam piedāvāt dažādas rotaļas, motivēt bērnu uz dažādām darbībām, kas veicina vārda krājuma paplašināšanos, kā arī noskaidrotas galvenās iezīmes rotaļai, kādai tai ir jābūt, un ko no tās iegūs bērns. Ceturtajā nodaļā tika iepazīstināts ar pētījumu, ar kuru palīdzību tika noskaidrots bērna runas attīstības un vārda krājuma paplašināšanās līmenis. Pētījuma sākumā tika veikta novērošana, ar izvirzītajiem kritērijiem, kur bērni tika novēroti gan individuāli, gan kopīgās rotaļās. Novērojuma laikā bija nepieciešams noskaidrot katra bērna runas attīstības līmenis. Savukārt pētījuma beigās tika veikta atkārtota novērošana, ar tiem pašiem izvirzītajiem kritērijiem caur dažādām rotaļām, tika izveidotas rotaļu virknes. Pētījuma beigas tika apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi. Praktiskajā daļā tika apstiprināta hipotēzē, ka runas attīstības sekmēšana un vārdu krājumu paplašināšana radošajās rotaļās norit sekmīgi, ja pedagogs pedagoģiskajā darbībā demonstrēs dialogrunas piemērus, izteiks aicinājumus un uzdos jautājumus un radīs pozitīvu, labvēlīgu vidi. Atslēgas vārdi – runa, valoda, rotaļa un intelekts. Darbs sastāv no 52lpp., tajā iekļautas tabulas, attēli un pielikumi un 33 literatūras avoti.
dc.description.abstractThesis- To develop a kids vocabulary skills from the age 1,5 to 3 through the process of playing Author-Inga Cera Aim-Justify theoretically and investigate practically 1,5-3 years old kids speech vocabulary development. Proposal: • To analyse the concept of speech and language, teachers' knowledge about the child's language research. • Analyse the pre-school child's needs and developmental regularities • Create a series of games for children to promote speech development. The first and second chapter are based on the authors- A. Randoha, G. Svence, V. Golibina, D. Markuss, S. Tubele etc. findings, also talks about the characteristics of the development of early childhood age. Introduces with the main features of the early age, as well as the development of speech at this age. From the authors quotes, focused has been on key features, skills, at this early stage of development. Was found out what the word “speech “means. Also, get acquainted with language development periods. Outline the main language learning and speech development features in preschool, as well as how different exercises help to develop a speech. In the third chapter, the emphasis was placed on the expansion of vocabulary in the preschool, found out what is intelligence, as well as get familiar with the types of games. It was found out that it is important to offer different games to the child to motivate them for different activities, which contributes to the expansion of vocabulary. Also, to found out the main features of games – what kind of game types there should be and how the child will benefit from them. The fourth chapter introduces the study, which helped to find out the development of child’s speech and vocabulary expansion. At the beginning of the study observation was carried out, with the criteria set children were observed playing individually and in groups. During the observation, it was necessary to find out the level of development of each child’s speech. At the end of the studies the observation was carried out with the same criteria through the various games, there was created a chain of games. In practical part, the hypothesis confirmed that the promotion of speech and increase of vocabulary through creative playing/gaming is successful; if teacher creates a positive and favourable environment during the activity. Key words-speech, language, games and intellect. Work consist of 52 pages, it includes tables, picture, attachments and 33references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRuna
dc.subjectValoda
dc.subjectRotaļa
dc.subjectIntelekts
dc.title1.5 – 3 gadus vecu bērnu vārda krājuma sekmēšana rotaļās
dc.title.alternativeTo develop a kids vocabulary skills from the age 1.5 to 3 through the process of playing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record