3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstīšana rotaļnodarbībās
Author
Mūrmane, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma. 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstīšana rotaļnodarbībās Darba autore. Ilze Mūrmane Pētījuma mērķis. Izpētīt 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstīšanas iespējas rotaļnodarbībās. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas, secinājumiem, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksta. Bērnu uzmanības nostiprināšana jāsāk jau pirmsskolas vecumā, sniedzot bērniem zināšanas, prasmes, skaidrojot uzvedības noteikumus un izvirzot noteiktas prasības. Darba autore uzskata, ka ikdienas rotaļnodarbībās ir iespējams sekmēt uzmanības attīstību ar pareizu attieksmi pret bērnu un labi sagatavotām nodarbībām, materiāliem. Uzmanības kvalitatīvo saturu nosaka tās īpašības: apjoms, svārstīšanās, pārslēgšanās, koncentrācija, noturīgums, sadalīšana. Lai izvirzītais mērķis tiktu sasniegts tika izmantota pētniecības metode –novērošana. Pētījumā piedalījās 20 bērni, viņi tika novēroti dažādās rotaļnodarbībās, kurās tika attīstītas uzmanības īpašības. Tika atspoguļoti pedagoģiskā pētījuma rezultāti, izdarīti ieteikumi un veikti secinājumi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 48 lapām, tajā iekļauti 5 attēli un 2 tabulas. Darbā apskatīti 35 literatūras avoti, no kuriem 29 latviešu valodā un 6 svešvalodā. The title of qualification work is 3 to 4-year-old children attention’s development in playtime. Author: Ilze Mūrmane The goal of research is to find out ways how to develop children’s attention in playtime. In this project consists of theory, practical part of research, conclusion, and references. Children’s attention should be started to develop early in pre-school age, by giving children knowledge and by explaining them behavioral norms. In the authors opinion that everyday playtime can help to develop children’s attention with right attitude and good prepared materials. Quality of attentions content depends on its characteristics: volume, fluctuation, switching, concentration, persistence and distribution. To achieve set goal was used observation. In this research participated 20 children; they were monitored in they playtime in which attention was developed. Pedagogy researches results were shown and made suggestions and conclusion. Qualifications work consists of 48 pages, in which there are 5 illustrations and 2 tables. In this work was used 35 references – 29 in Latvian and 6 in foreign language.