6 gadīga bērna patstāvīgā darba prasmju pilnveides iespējas dabas nodarbībās
Author
Andže, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums ir “6 gadīga bērna patstāvīgā darba prasmju pilnveides iespējas dabas nodarbībās”. Kvalifikācijas darba autore: Inese Andže. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt 6 gadīga bērna patstāvības paaugstināšanas iespējas dabas nodarbībās. Kvalifikācijas darba uzdevumi ir: 1. analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku secinājumus atbilstoši tēmai; 2. raksturot 6 gadīga bērna patstāvības paaugstināšanas iespējas dabas nodarbību laikā; 3. izpētīt un analizēt iegūto rezultātu kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus. Kvalifikācijas darbs sastāv no trim daļām un septiņām nodaļām. Pirmā daļa ir teorētiska un apraksta zinātnieku secinājumus kā tiek veidota bērna patstāvība un kā apkārtējā vide un cilvēki ap bērnu ietekmē bērna patstāvības attīstību. Otrā daļa sākas ar teorijas izpēti par nodarbībām dabā un ko bērns gūst esot dabā. Tā turpinās ar metožu aprakstus bērna patstāvības uzlabošanā un dabas daudzveidību kā motivējošais faktors bērna patstāvībai. Trešajā daļā tiek aprakstītas praktiskās nodarbības, kurās tiek pētītas kā bērni tiek galā paši ar uzdevumiem, bērnus vērtējot ar dažādiem kritērijiem. Trešajā daļā trīs daļas tiek apskatītas tuvāk: koki, dārzeņi un dažādība dabā. Pētījuma nobeigumā tiek secināts, ka bērni ar prieku darbojas dabā. Esot ārā, viņi gūst pozitīvas emocijas. Bērniem nākot pētīt dabas dažādību, jo vairāk bērni tiek iesaistīti tās izpētē, jo vairāk pētīšanas tēmas iespējamas. Esot aktīvi iesaistītiem dabas izpētē, viņi kļūst drošāki un patstāvīgāki. Kvalifikācijas darbs sastāv no 48 lappusēm, 3 attēliem, 11 tabulām. The name of the qualification work is “Possibilities of the development of a 6-jear-old child through exploring nature”. The author of the work: Inese Andže. The goal of the qualification work is to research the chances for improving independency of a 6-year-old child during the workshops in nature. The objectives of the qualification work tasks are: 1. analyse the conclusions of the scientists of pedagogy and psychology on the subject; 2. characterise the chances for improving the independency of a 6-year-old child during workshops in nature; 3. research and analyse the qualitative and quantitative figures of the results obtained. The qualification work consists of three parts and seven chapters. The first part is theoretical and describes the scientists’ conclusions on how the child’s independence is formed and how the environment and people around the child influence the development of the child’s independence. The second part starts with the research of the theory on the workshops in nature and what the children gain while being in the nature. It continues with the description of the methods on enhancing the child’s independence and the variety of nature as the motivating factor of the child’s independency. In the third part practical workshops are described, where it is researched how the children cope with the tasks by themselves, the children being assessed by different criteria. In the third part three themes are looked upon more closely: trees, vegetables and diversity in nature. After the research it is concluded that children gladly work outside. Being outside, they gain positive emotions. When it comes to exploring the variety in nature, the more exploration children are engaged in, the more topics for exploration it is possible to discover. By being actively involved in exploring the nature, they become braver and more independent. The qualification work consists of 48 pages, 3 pictures, 11 tables.