dc.contributor.advisor | Sīle, Maruta | |
dc.contributor.author | Rulle, Aija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2017-12-16T02:02:24Z | |
dc.date.available | 2017-12-16T02:02:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 61517 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37507 | |
dc.description.abstract | Pētījuma autore Aija Rulle izvēlējusies kvalifikācijas darba tematu „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstība radošajās rotaļās”. Temats izvēlēts, jo ir aktuāli veicināt bērnu patstāvības attīstību, lai veidotos personība, kas mūsdienu mainīgajā pasaulē spēj par sevi parūpēties, pieņemt lēmumus, un būt neatkarīga un atbildīga savās darbībās. Pētījuma mērķis ir pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstību radošajās rotaļās. Veicot pētījuma teorētiskajā daļā zinātnieku atziņu analīzi par patstāvību un empīriskajā daļā novērojot bērnu patstāvību dažādās darbībās un pētot bērnu patstāvības attīstību, secināts, ka vidējā pirmsskolas bērnu patstāvības attīstība notiek, galvenokārt, radošajās rotaļās un tā ir sekmīgāka, ja ir nodrošināta bērna attīstībai atbilstoša vide, bērns izjūt pieaugušā atbalstu, un, ja ļauj bērnam piedzīvot pašam savu pieredzi, apgūstot jaunas lietas. Izvirzītā hipotēze tika pārbaudīta un apstiprinājās. Pētīta un apstiprināta arī ģimenes faktora nozīmība bērna patstāvības attīstības veicināšanā. Pētījums veikts Pārgaujas novada pirmsskolas izglītības iestādē, vidējā pirmsskolas vecuma bērnu grupiņā (15 bērni). Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 2 tabulas, 36 attēli, secinājumi, priekšlikumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts – 43 nosaukumi, 4 pielikumi. Darba apjoms ir 50 lappuses. Atslēgas vārdi: patstāvība, radošās rotaļas, vide, iniciatīva. | |
dc.description.abstract | The author Aija Rulle has chosen the qualification work topic „The average pre – school age children independence development in creative games”. The theme has been chosen, because it is topical to promote the development of children independence to form one’s personality, so that the person would be able to take careof oneself, make decisions, and be independent and responsible in one’s actions. The goal of the research is to explore the average pre – school age children independence development in creative games. After scientist conclusion analysis execution regarding independence in the theoretical part of the research, and observing the children’s independence in different kinds of activities, as well as after researching the children’s independence development empirical part, it has been concluded that the average pre – school children independency development takes place mainly in creative gaumes and it is more succesful if the environment is corresponds to the child’s development, the child feels support from adult, and the one is allowed to get one’s own experience through learning new things. The hypothesis that was put forward was verified and it was proven true. Also the family factor significance has been researched and approved in the child’s independece promotion. The research has been executed in Pārgauja region pre – school education institution, in the average pre – school children group (15 children). The structure of the qualification work: introduction, two chapters, 2 tables, 36 images, conclusions, proposals, the list of sources: 43 titles, 4 appendices. The work consists of 50 pages. Key words: independence, creative games, environment, initiative. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | patstāvība | |
dc.subject | radošās rotaļas | |
dc.subject | vide | |
dc.subject | iniciatīva | |
dc.title | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstība radošajās rotaļās | |
dc.title.alternative | The avarage pre-school children independence development in creative games | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |