Pedagoga iespējas iekļaujošas vides veidošanā Rīgas X vidusskolā
Author
Puķīte, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Par maģistra darba mērķi ir izvirzīts izzināt un analizēt, kādi ir galvenie priekšnosacījumi, lai pedagogs varētu veicināt iekļaujošas vides veidošanu Rīgas X vidusskolā un kā tas tiek īstenots praksē. Maģistra darba teorētiskajā daļā analizēta iekļaujošās izglītības būtība, iekļaujošo izglītību reglamentējošie dokumenti, raksturotas sociālajai atstumtībai pakļautās riska grupas, kurām nepieciešama iekļaušana izglītībā, tiek raksturota izglītības vide, iekļaujošas izglītības pamatprincipi, kā arī, analizēts, cik liela loma iekļaujošās vides veicināšanā ir izglītības iestādes pedagogu darbam un skolēnu vecāku iesaitei izglītības procesos. Maģistra darba pētnieciskajā daļā tika aptaujāti 90 izglītības iestādes pedagogi, intervēti 3 pedagogi, tika analizēta izglītības iestādes dokumentācija, kas saistīta ar iekļaujošās izglītības prakses nodrošināšanu. Maģistra darbs sastāv no ievada, anotācijas, 6 nodaļām ar 5 apakšnodaļām, diskusijas, nobeiguma, literatūras un avotu saraksta ar 48 vienībām, 35 attēliem, 3 tabulām, 6 pielikumiem. Atslēgas vārdi: iekļaujošā izglītība, sociālās atstumtības riska grupas, pedagogi, vecāki, iekļaujoša vide, skolas vadība. The aim of the master's thesis is to find out and analyze what are the main preconditions for the pedagogue to promote the formation of an inclusive environment at the Rīga Secondary School No. X and how it is implemented in practice. The theoretical part of the master's thesis describes the essence of inclusive education, the documents regulating inclusive education, characterizes the social exclusion groups, which require inclusion in education, describes the educational environment, the basic principles of inclusive education, analyzes pedagogues and parents role to promote inclusive environment in educational processes. In research part of the master's thesis, 90 educators were surveyed, 3 pedagogues were interviewed, the educational institution's documentation related to the provision of inclusive education practice was analyzed. Master's thesis consists of introduction, annotation, 6 chapters with 5 subchapters, discussion, conclusion, bibliography with 48 units, 35 pictures, 3 tables, 6 appendixes. Key words: inclusion education, risk groups of social exclusion, pedagogues, parents, inclusive environment, school management.