Show simple item record

dc.contributor.advisorBula-Biteniece, Inta
dc.contributor.authorMeļņika, Sanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:26Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61536
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37513
dc.description.abstractIevadā atspoguļota sociālo prasmju nozīmība mūsdienās. Fizisko aktivitāšu nozīme pirmsskolas vecuma bērniem. Darba saturā apskatīts kā ar fiziskajām aktivitātēm, rotaļām attīsta un pilnveido sociālās prasmes, kuras ir nozīmīgas, lai bērns spētu dzīvot mūsdienu sabiedrībā, spētu orientēties sabiedriskās dzīves norisēs. Pedagoģiskās literatūras analīze un veiktie novērošanas rezultāti liecināja, ka vecākajā pirmsskolas vecumā nepieciešama sociālo prasmju attīstīšana un pilveidošana. Lai veicinātu sociālo prasmju apgūšanu, autore apkopojusi fizisko aktivitāšu vingrinājumus, rotaļas, kuras realizējot uzlabojās sociālās prasmes vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek secināts, ka liela loma bērnu sociālo prasmju apgūšanai ir ģimenei. Kā vecāki pavada brīvo laiku ar bērniem. Atslēgas vārdi: pirmsskolēns, sociālās prasmes, fiziskās aktivitātes. Darba autore: Sanda Meļņika Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju apguve radošās fiziskajās aktivitātēs. Darba mērķis: Fizisko aktivitāšu kopumu izveide sociālo prasmju apguvei pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma teorētiskajā daļā izmantotas V. Golubina, G. Svences, A. Vilciņas, I. Pūpolas, G. Smutovas, A. Šponas, I. Likas pedagogu un psihologu atziņas. Darba teorētiskā daļa balstās uz pedagogu un psihologu atziņām par vecumposma īpatnībām, sociālo prasmju nozīmību, fizisko aktivitāšu nozīmību pirmsskolas vecuma bērniem. Praktiskajā daļā tika aprakstīta pētījuma norise, pētījuma bāzes apraksts, anketu analīze. Tika veikta bērnu novērošana, vecāku anketēšana. Tas ļauj secināt, ka ja fiziskās aktivitātes tiks organizētas pāros un grupās, izmantojot vienu inventāru un atbalstot cits citu, tad iespējama: •prasme draudzīgi rotaļāties; •atbildības izjūta attieksmē pret sevi un citiem; Darba saturs: 43 lappuses, 2 tabulas, analizēti 48 literatūras avoti
dc.description.abstractThe introduction reflects on the importance of social skills nowadays and the role of physical activity for preschool children. The thesis presents how using physical activities and plays develop social skills that are important for a child to live in today's society and to be able to orientate in social life. The analysis of the pedagogical literature and the results of the observation showed that the elder preschoolers need to develop and improve social skills. In order to promote the learning of social skills, the author compiled physical activity exercises and various plays that improves the social skills of older preschool children. The thesis concludes that the family plays a major role in the learning of children's social skills. Key words: preschooler, socil skills, physical activity. Thesis elaborated by: Sanda Meļņika The theme of the research: The senior preschool childrens learning of social skills through creative physical activity. The goal of the research: creation of physical activity sets for the learning of social skills for preschool children. The theoretical part of the research is based on the ideas of teachers and psychologists, such as V. Golubina, G. Svences, A. Vilciņa, I. Pupolas, G. Smutova, A. Špona, I. Lika and findings of pedagogues and psychologists about the peculiarities of age, the importance of social skills and physical activity for preschool children. The practical part of the research describes the process of the research, the description of the research base and the questionnaire analysis. The observation of the children and parenting questionnaire was done. This suggests that if physical activity is organized in pairs and groups, using one inventory and supporting one another, then it is possible to: - develop the skills to play friendly; - develop a sense of responsibility in relation to yourself and others. Thesis includes: 43 pages, 2 charts, 48 bibliography sources have been used for the research.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskolēns
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectrotaļas
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju apguve radošās fiziskajās aktivitātēs
dc.title.alternativeThe senior preschool children's learning of social skills through creative physical activity
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record