Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorVerovkina, Anta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:28Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61554
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37518
dc.description.abstractBakalaura darba temats ir “Literārie darbi jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanai”. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas emocionālās atsaucības veidošanā jaunākajā pirmsskolas vecumā. Izvirzītie uzdevumi: 1.Analizēt pedagogu un psihologu atziņas par emocijām. 2.Izzināt emocionālās atsaucības veidošanos jaunākajā pirmsskolas vecumā. 3.Teorētiski un praktiski pētīt emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Teorētiskajā daļā tika analizētas pedagogu un psihologu dažādās atziņas par emocijām, emocionālās atsaucības veidošanos jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Ir atklāts jēdzieni- emocijas un emocionālā atsaucība, to nozīme un ietekmējošie faktori bērna attīstībā. Ir analizēta literāro darbu nozīme bērnu emociju atraisīšanā un emocionālās atsaucības veidošanā. Pētījuma daļā ir pētīti literārie darbi jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanai un izmantota nepārtrauktā novērošanas metode, izvirzīti kritēriji un rādītāji emocionālās atsaucības vērtēšanai. Pētījuma sākumā un pētījuma beigās, ir atspoguļots bērnu emociju, emocionālās atsaucības vērojums literāro darbu uztveres laikā. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanos tad, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērna attīstības pakāpei, interesēm konkrētai situācijai, pieredzei un ja tiek radīta pozitīva emocionālā pedagoģiskā vide (ļaujot bērniem izteikties, atsaukties). Izvērtējot teorētiskās atziņas, tās apkopojot un praktiski pielietojot, var secināt, ka literārie darbi atraisa un veido jaunākajā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo atsaucību. Literāro darbu izmantošana ikdienā ne tikai sekmē bērnu emocionālās atsaucības veidošanos, bet arī ļauj bērnam pilnveidoties un attīstīties kā personībai. Atslēgas vārdi: emocijas, emocionālā atsaucība, pirmsskolas jaunākais vecums, bērnu literārie darbi. Bakalaura darbs sastāv no 70 lapaspusēm, 3 tabulām, 3 attēliem, 1 pielikuma. Izmantoti 44 literatūras avoti, no kuriem 32 ir latviešu valodā un 12 svešvalodā.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor’s is "Literary Works for Creating Emotional Responses of the Youngest Preschoolers." The aim of the bachelor's paper thesis is to theoretically investigate and study the possibilities of utilizing literary works in creating emotional responsiveness in the youngest preschool age. Challenged tasks: 1. To analyse the ideas of teachers and psychologists about emotions. 2. To learn emotional responsiveness in the younger preschool age. 3. Theoretically and practically study the development of emotional responsiveness in the process of being acquainted with literary works. In the theoretical part analysed the various conclusions of the teachers and psychologists about emotions, the development of emotional responsiveness for the youngest preschool children. Revealed the concept of emotions and emotional responsiveness, their meaning and influencing factors in the development of the child. Analysed the role of literary works in unlatching children's emotions and creating emotional responsiveness. In the part of the research, studied the literary works in the development of for the youngest preschool children's emotions and used the continuous observation method, to get criteria and indicators for assessing the emotional response. At the beginning of the study and at the end of the study, reflection of the child's emotions and emotional responsiveness during the literary works perception. The hypothesis confirms that literary works contribute to the emergence of emotional responsiveness among younger preschool children if works are selected according to the child's developmental level, interests, experience and if they had positive emotional pedagogical environment is created (allowing children to speaking). When evaluating the theoretical conclusions, summarizing them and applying them in practice, one can conclude that literary works are creating the emotional response of the youngest preschool children. Using of literary works in everyday life not only promotes children's emotional responsiveness, but also allows the child to develop as a person. Keywords: emotions, emotional responsiveness, preschool age, children's literary works. The thesis consists of 70 pages, contains with 3 tables, 3 pictures with chart and 1 annexes. Are used 44 sources of literature, 32 of them are in Latvian and 12 in foreign languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectemocijas
dc.subjectemocionālā atsaucība
dc.subjectpirmsskolas jaunākais vecums
dc.subjectbērnu literārie darbi
dc.titleLiterārie darbi jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanai
dc.title.alternativeLiterary Works for Creating Emotional Responses of the Youngest Preschoolers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record