Skolēnu sekmīga teksta uzdevumu apguves veicināšana matemātikā 3. klasē
Author
Mārtiņsone, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors - Linda Mārtiņsone, darba vadītāja – Ineta Helmane. Darba nosaukums - Skolēnu sekmīga teksta uzdevumu apguves veicināšana matemātikā 3.klasē Darba mērķis - Analizēt matemātikas teksta uzdevumu apguves veicināšanu 3.klases skolēniem un apkopot ieteikumus sekmīgai teksta uzdevumu apguves veicināšanai Bakalaura darbā pētīti un analizēti dažādas matemātikas mācības apguves metodes un formas, izceļot tieši teksta uzdevumu apguvi 3.klases skolniekiem. Pētījums veikts balstoties uz autora personisko pieredzi un valstī vērojamo tendenci teksta uzdevumu apguvē sākumskolā, kura uz doto brīdi nav iepriecinoša. Lai izprastu iemeslus kādēļ skolniekiem, kuriem ir pietiekami labas pamatzināšanas matemātikas mācībā, teksta uzdevumu apguve tomēr sagādā grūtības. Autors ir apkopojis savus kritērijus un rādītājus, lai noteiktu spilgtākās grūtības teksta uzdevumu apguvē 3.klasē. Pētījuma gaitā daži no rādītājiem kļuva būtiskāki, dažus no tiem autors varēja neiekļaut. Lai izprastu labāko veidu, kā sekmīgi apgūt teksta uzdevumus 3.klasē ir jāizprot, kuras ir būtiskākās grūtības šo uzdevumu veikšanai. Skolnieks pats to nespēj pateikt, pedagogs ne vienmēr spēj būt objektīvs un uz savu darbu skatīties kritiski, tādēļ autors ir veicis pētījumu pēc iespējas mazāk iesaistot skolēnu un pedagogu viedokli. Atslēgas vārdi – matemātika, teksta uzdevumi, piesaistīti reālajai dzīvei, spēja analizēt, spēja uztvert būtisko, stundu plānošana, praktiska darbība. The author of the paper: Linda Mārtiņsone. Academic Advisor: Ineta Helmane. The title of the bachelor’s paper is - The Promotion of Successful Learning of Word Problems in 3rd Grade Mathematics. The goal of the paper: to analyse the promotion of successful learning of word problems for 3rd grade students and to gather suggestions for successful learning of word problems. The bachelor’s paper researches and analyses different methods and styles of learning mathematics, especially highlighting the learning of word problems for 3rd grade students. The research is carried out based on the author’s personal experience and the unpleasant trend that can be observed in the country in learning word problems in elementary schools. To understand the reasons why for students that have good enough basic knowledge in mathematics, the learning of word problems are still difficult. The author has gathered their own criteria and indicators to show the most significant difficulties in learning word problems in 3rd grade. While researching, some of the criteria became more relevant, some could be omitted. To find the best way to successfully learn word problems in 3rd grade the most significant difficulties in doing these problems must be understood. The student cannot tell that, and the teacher not always can be impartial and look at their work critically. Because of that the author has carried out this research without including many opinions of students and teachers. Key words: mathematics, word problems, linked to real life, the ability to analyse, the ability to comprehend the essential, lesson planning, practical work.