Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorDūmiņa, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:29Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61587
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37521
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju veidošanās radošajās rotaļās”. Darba autore: Dace Dūmiņa Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt sociālo prasmju veidošanās iespējas radošajās rotaļās, iespējas vecākajā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļās. Lai mērķis tiktu sasniegts, tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1.Analizēt teorētiskās atziņas par sociālo prasmju sekmēšanu, vecākajā pirmsskolas vecumā. 2.Izzināt rotaļu, tās nozīmi pirmsskolēnu sociālās prasmes sekmēšanā. 3.Pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Darbs sastāv no 2 nodaļām, 6 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā autore analizē dažādu autoru sociālo prasmju raksturojumu dažādu autoru teorijās, kā arī vecumposmu raksturojumu un bērnu attīstība problēmas skatījumā. Radošas rotaļas kā, pirmsskolēnu sociālo prasmju sekmētājas. Sociālās prasmes ir nepieciešamas, lai cilvēks prastu darboties, sadarboties ar citiem cilvēkiem, izmantot savu pieredzi un iegūt jaunu pieredzi, apzinātos atbildību pret sevi un savu saskarsmi ar citiem cilvēkiem. Bērniem 5 – 6 gadi, liela nozīme ir rotaļai. Tā ir galvenais bērnu dzīves saturs un nodarbošanās pamats. Rotaļa palīdz bērnam atcerēties pagātni, ieskatīties nākotnē. Rotaļā veidojas bērna raksturs, viņa vērtību orientācija. Tā ir brīnišķīga komunikācijas skola. Otrajā daļā tika aprakstīta sociālo prasmju sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem radošajās rotaļās. Bērns rotaļājoties kopā ar vienaudžiem, attīsta sevī spēju rēķināties ar viņu vēlmēm, vajadzībām, ka arī iegūst tādas īpašības kā gatavība sadarboties, prasmi sevi aizstāvēt, dalīties un racionāli risināt konfliktus. Rotaļājoties prot pielietot pieklājības formas saskarsmē, labvēlīgi attiekties pret pieaugušajiem un bērniem. Īpaša nozīme šajā jomā ir radošai rotaļai. Bērnu prasmes tika izvirzītas, pamatojoties uz D.Dzinteres, S.Omārovas, G. Svences, V.Zelmeņa u.c. autoru atziņām. Tiek pētīts sociālo prasmju izvērtējums bērniem pētījuma sākumā, kā arī tika veikta pētījumā iegūto rezultātu apstrāde, un analīze. Kā arī tika veikta vecāku anketēšana, lai izzinātu, kāda ir vecāku līdzdalību sociālo prasmju veidošanā un kāds ir viņu viedokļi par sociālo prasmju iespējām radošajās rotaļās. Šie rezultāti sniegs skaidrāku skatījumu uz veikto pētījumu. Darba beigās tika izdarīti galvenie secinājumi. Darbs sastāv no 49 lappusēm, 3 attēliem, 7 pielikumiem, 3 tabulām. Izmantoti 53.literatūras avoti, no tiem 43 latviešu valodā un 10 svešvalodā.
dc.description.abstractThe theme of qualification job is “The oldest pre-school children development of social skills during creative games”. The author: Dace Dumina The aim of the study: In theory and in practice to study possibility of the oldest pre-school children development of social skills during creative games. The qualification job consist of 2 parts and 6 divisions. In the first part the author discribe characteristics of social skills in different author theories, as well as the nature and child development problems in age range view. As well as creative games, which are promoters of social skills of pre-school children. Social skills are needed to enable a person to work, to cooperate with other people, to use his or her experience and to acquire new experience, to identify responsibility towards himself and his contact with other people. In the second part is described promotion of social skills by the oldest pre-school children during creative games. In the beginning of the qualification job is studied evaluation of social skills. When playing with peers, the child develops the ability to count on their desires, needs, and also acquire such qualities as willingness to cooperate, self-mastery defend, share and rationally deal with conflicts. When gambling, you can use the form of courtesy in communication and can be good for adults and children. Of particular importance in this field is creative play. The children's skills were raised on the basis of D. Dzinteres, S. Omarov, G.Svences, V. Zelmenis, as well as other authors' ideas. The social skills assessment in children at the beginning of the study is being studied, the results of the study were processed and analyzed. As well as are done processing of research results and analysis. The author has made the parents’ surveys, too. At the end of qualification job are done main conclusions. For researching of the aim, were found tasks: 1.To do an analyse of the theory about social development and pre-school children progress. 2.To explore the game and its role in social skills promotion for pre-school children. 3.To examine the theoretical knowledge empirical study and analysis of the results obtained. The work consists of 49 pages, 3 images, 7 tables, 3 attachments. Used 53literature, from those sources 43 of English and 10 foreign language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectpieci - seši gadi
dc.subjectradošās rotaļas
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectradošums
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju veidošanās radošajās rotaļās
dc.title.alternativeThe oldest pre-school children development of social skills during creative games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record