Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana brīvās spēles darbībā
Autor
Odziņa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore: Agnese Odziņa Kvalifikācijas darba vadītāja: doc., Dr.paed Ineta Helmane Kvalifikācijas darba tēma: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana brīvās spēles darbībā”. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt bērnu radošuma attīstības veicināšanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā, izmantojot radošo spēli. Lai šo mērķi sasniegtu, tika izvirzīti šādi pētījuma uzdevumi: •Teorētiski analizēt literatūru par radošumu un kā metodi- brīvo spēli; •Teorētiski analizēt brīvās spēles darbību pirmsskolā; •Pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskajā pētījumā, analizēt iegūtos rezultātus, veikt secinājumus. Pētījuma jautājums: Kā brīvā (radošā) spēle sekmē vidējā pirmsskolas vecuma bērnu radošumu? Darbs sastāv no divām nodaļām, kurās meklētas atbildes uz izvirzītajiem pētījuma uzdevumiem. Pirmajā nodaļā apkopoti dažādu autoru viedokļi par radošumu, brīvo spēli un tās ietekmi radošuma sekmēšanā. Otrā nodaļa sastāv no izvēlēto pētījuma metožu apraksta, pētījuma norises izklāsta un pētījuma laikā iegūto rezultātu analīzes. Darbs sastāv no 59 lappuses. Izmantotās literatūras avoti ir 50. Tā ir latviešu autoru literatūra, bet lielākā daļa ārzemju. Darbā ir izmantots internets. Darbā pievienoti 12 pielikumi, 24 attēli. Author of the qualification work: Agnese Odzina Head of qualification work: doc., Dr.paed Ineta Helmane Theme of the qualification work: "Promoting preschool children’s creativity in free play". The aim of the research: to study theoretically and practically the development of preschool children’s creativity in the pedagogical process through the free game. To achieve this goal, the following research objectives were put forward: •Theoretically analyze literature about creativity and a method - free game; •Theoretically analyze the activity of free games in the preschool; • To test the theoretical knowledge in an empirical study, to analyze the obtained results, to draw conclusions. Question of the research: How does a free (creative) game promote the creativity of the preschoolers? The work consists of two chapters seeking answers to the research objectives. The first chapter summarizes the views of various authors about creativity, the free game and its impact on creativity. The second chapter consists of a description of the research methods, the research outline and the analysis of the results obtained during the study. The qualification work consists of 59 pages. The sources of the literature used are 50. It is the literature of Latvian authors, but most of it is foreign. In the work has been used also the Internet sources. Work added 12 attachments, 24 pictures.