3 - 4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana darbā ar krāsām vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
Author
Pelše, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore ir Elīna Pelše. Kvalifikācijas darbs tika izstrādāts par tēmu “3 – 4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana darbā ar krāsām vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā”. Darba mērķis ir noskaidrot, kā darbā ar krāsām vizuālās mākslas nodarbībās bagātināma 3-4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredze. Šajā vecumā pieaug bērna tieksme pēc patstāvības un vēlmes izmēģināt ko jaunu. Pedagogs ir tā persona, kas iepazīstina bērnus ar iespējām. Katrs no viņiem uz vienu lietu raugās citādāk. Visspilgtāk tas ir redzams vizuālās mākslas nodarbībās, kad katrs bērns cenšas atdarināt pedagogu, bet rezultāts ir atšķirīgs. To ietekmē dažādi faktori, kā piemēram, psiholoģiskais attīstības līmenis un fiziskās prasmes, tāpēc 3-4 gadus veci bērni ir atbilstoši brīvas patstāvgas darbības izpētei. Darba pirmajā nodaļā ir izanalizēta bērna radošās darbības pieredze un 3-4 gadus vecu bērnu psiholoģiskais raksturojums. Otrajā nodaļā ir izanalizētas vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā, to mācību saturs un pedagoģiskā darbība, kas ietekmē bērna attīstību. Darba trešajā nodaļā ir izpētīta 3-4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredze, kur tās bagātināšanai uzsvars tiek likts darbam ar krāsām vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Darba noslēgumā ir izdarīti secinājumi, kā arī sniegti priekšlikumi bērna attīstības veicināšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no 41 lappuses, 6 tabulām, 12 attēliem, 13 izmantotās informācijas avotiem un 6 pielikumiem. Atslēgas vārdi: bērni, radošā darbība, attīstība, vizuālā māksla. The author of the work is Elīna Pelše. The qualification paper was drawn up on the topic of “ 3-4 years old children’s creative activities in the experience of working with the colours of the visaul arts lessons in Pre-school”. The aim of the work is to find out, how to enrich the creative activity of children 3-4 years. In this age of increasing the level of independence children want to try something new. Educator is the person who presents opportunities. Each of them one thing sees differently. One of the best example is visual arts lesson when everyone try to imitate educator, but the resulats are different. It is affected by a variety of factors such as the level of psychological development and physical skill, so it is suitable to reserch 3-4 years old children free actvities. The first chapter of the qualification paper was analysed by the creative activity experience of 3-4 years old children and their psychological characteristics. In the second chapter there is analyse of the visual arts lesson in Pre-school, the content of trainigs and educational acitivities that affect the child’s development. In the third chapter there is research of 3-4 years old children experience in creative activity where the main is visual arts. Finally, the conclusions are drawn as well as proposals to promote the child development. The qualification paper consists of 41 pages, 6 tables, 12 pictures, 13 the sources of the information usedand 6 annexes. Key words: children, creative activities, development, visual art.