• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Viena – divus gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļnodarbībās pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-61507-Berzina_Inese_ib17045.pdf (1.872Mb)
Author
Bērziņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: Viena – divus gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļnodarbībās pirmsskolā. Kvalifikācijas darba autore: Inese Bērziņa Kvalifikācijas darba vadītājs: Dr.paed. Daiga Kalēja – Gasparoviča Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā rotaļnodarbībās pirmsskolā sekmējamas viena-divus gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes. Pētijuma jautājums: kā rotaļnodarbībās pirmsskolā sekmējamas viena-divus gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes? Darba uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt literatūru par bērnu saskarsmi. 2.Teorētiski analizēt literatūru par rotaļnodarbībās izmantojamajām metodēm. 3.Praktiski pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētijumā. Pētijuma metodes: 1.Teorētiskā – literatūras analīze 2.Empīriskās 2.1.pedagoģiskais novērojums; 2.2.pārrunas ar bērna vecākiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 42 lpp, 3 attēli, 3 tabulas, 4 pielikumi, 22 literatūras avoti.
 
Qvalification work theme: One- two years old child’s communication skills promotion in preschool play lessons Qvalification work author: Inese Berzina Skilled driver: Dr.paed. Daiga Kaleja – Gasparovica Qvalification work aim: Establish theory and do practical research how play lessons in preschool progress one-two years old child’s communication skills Qvalification question: How play lessons in preschool progress one-two year old child’s communication skills? Reserch tasks: 1.Analyze theory in literature about child’s interaction 2.Analyze theory in literature about methods that are used for play lessons 3.In practice examine empirical study of theoretical knowledge The methods used: 1.Theoretical research method – literature analyze 2.Empirical research method- 2.1. Teaching observation; 2.2. Interviews with child’s parents. Qvalification work volume: 42 pages, 3 images and 3 tabels are created, a 22 literature spring is used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37555
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV