Rotaļas izmantošna saskarsmes semēšanai vidējā pirmsskloas vecumā
Author
Averina, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „ Rotaļas izmantošana saskarsmes sekmēšanai vidējā pirmsskolas vecumā’’. Kvalifikācijas darba mērķis ir pētīt rotaļu izmantošanas iespējas saskarsmes veicināšanā un apkopot ieteikumus. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļa ir aplūkotas pedagogu un psihologu atziņas, kā Vorobjova, Omārovas, Veics, Svence, Vigotska, Dzinteres un Stangaines par saskarsmes sekmēšanas iespējām vidējā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļās. Empīriskajā daļā ir atspoguļots praktiskais pētījums kā rotaļas ietekmē vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veidošanos. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, vidējā pirmsskolas vecuma saskarsme rotaļās tiks sekmēta, ja bērni apliecina un pilnveido sevi rotaļās un pozitīva pedagoga ietekme rotaļas saskarsmes sekmēšanai. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt un izvērtēt autoru atziņas par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmi. 2.Teorētiski izzināt rotaļas nozīmi bērna saskarsmes veidošanā. 3.Pētīt saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļās. Rotaļa ir vērtība bērnam un pieaugušajam. Ja bērnam tas ir radīšanas prieks, vajadzība, tad pieaugušajam tas ir līdzeklis, kas bērnu netieši māca un kur bērns pats mācās (Dzintere,Stangaine,2007,278). Kvalifikācijas darba struktūra – ievads, 3 nodaļas, kurās ietilpst teorētiskā un praktiskā daļa, secinājumi, izmantotā literatūra, pielikums. Darbam ir šāda struktūra: 11 attēli, 3 tabulas, 1 pielikums. Darba apjoms ir 45 lappuses. The theme of the qualification work is "Using the game to promote communication in the middle preschool age". The objective of the qualification work is to study the possibilities of using the games for promoting communication and to compile recommendations. The work consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part deals with the findings of educators and psychologists such as Vorobjova, Omaruva, Veics, Svence, Vigotska, Dzinteres and Stangaines about the possibilities for communication in games for middle preschool children. The empirical part is a reflection of a practical study of how interactions between children of pre-school age influence children. In the course of the study, the hypothesis proposed was confirmed, the intercourse of the middle preschool age in the games will be encouraged if children confirm and perfect themselves in the games and the influence of the teacher's positive influence on the play of the game. Research tasks: 1. To analyze and evaluate authors' lessons about contact between middle preschool age children. 2. Theoretically study the role of play in the development of child contact. 3. To study the possibilities of promoting communication skills in middle-aged preschool children in games. The toy is a child and adult value. If for a child it is a pleasure for creation, it is a need for an adult, which indirectly teaches children and where the child learns himself (Dzintere, Stangaine, 2007,278). Structure of the qualification work - introduction, 3 chapters, which include the theoretical and practical part, conclusions, literature used, appendix. The work has the following structure: 11 pictures, 3 tables, 1 appendix. The work volume is 45 pages.