Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorFedotova, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:43Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61514
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37561
dc.description.abstractBakalaura darba temats ir “Saskarsmes un sadarbības prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas 5-6 gadu veciem bērniem pirmsskolā”. Pētījuma problēma: pētījumā tiek veikta pedagoģisko un psiholoģisko metožu un tehniku izpēte, kuras var pielietot bērnu savstarpējās sadarbības veicināšanai pedagoģiskajā procesā. Teorētiskais pamats: pētījums tiek balstīts uz pieņēmumu, ka bērnu saskarsmes problēmas var tikt atrisinātas ar skološanas un mācību, rotaļu palīdzību. Darba mērķis ir analizēt 5-6 gadu vecu bērnu saskarsmes un sadarbības prasmju pedagoģiskās iespējas latviešu valodas apguvē. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā Pētījuma priekšmets: Sadarbības prasmju veicināšanas iespējas latviešu valodas apguvē Hipotēze: 5-6 gadu vecu bērnu saskarsmes un sadarbības prasmju veicināšana, būs sekmīgāka, ja •Tiks izmantotas bērnu vecumposmam un attīstībai atbilstoši rotaļu elementi •Būs pozitīva saskarsmes vide. Tiek uzstādīti sekojoši uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par saskarsmes un sadarbības prasmju veicināšanu 5-6 gadu vecumposmā. 2.Analizēt sadarbības prasmju veicināšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 3.Raksturot rotaļu elementu izmantošanu saskarsmes un sadarbības prasmju veicināšanai 5 – 6 gadu vecumposmā latviešu valodas apguves procesā. Materiāli un metodes: Teorētiskā metode: 1.Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras un publikāciju lasīšana Empīriskās metodes 1.Bērnu savstarpējās saskarsmes novērošana skolas stundās 2.Dažādu situāciju simulācija bērnu saskarsmes veicināšanai Rezultāti. Pētījuma rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi. Simulācijas rezultāti liecina, ka attīstot uzticību un bērnu pašpārliecinātību pareizā pedagoģiskā procesā, bērniem uzlabosies savstarpējās saskarsmes spējas. Secinājumi: Pēc attiecīgās teorētiskās literatūras analīzes un empīrisko datu apkopojuma, var veikt šādus secinājumus: 1.Skolotāja rīcība spēcīgi ietekmē savstarpējo saskarsmi, bērnu attīstību un vēlmi mācīties. 2.Skolotājs var pielietot dažādas metodes un tehnikas, lai sasniegtu labākos rezultātus bērnu attīstībai. 3.Veiksmīgākā sadarbības prasmju veicināšanas metode pirmsskolā ir rotaļa. Atslēgas vārdi: Bērnu savstarpējā saskarsme, metodes un tehnikas, rotaļa.
dc.description.abstractThe title of the study/bachelor’s paper is “Pedagogical possibilities for communication and cooperation skills promotion for 5-6 year old children in pre-school.” Research problem: the present research attempts to examine pedagogical and psychological methods and techniques which can be applied to facilitate children’s mutual interaction in pedagogical process. Theoretical grounding: the research is based on the assumption that children’s interaction problems may be solved with the help of teaching and learning, and play. Aim of the study is to analyze pedagogical possibilities for interaction and cooperation skills in Latvian language learning of 5-6-year-old children. Research object: pedagogical process in preschool. Research subject: cooperation skills promotion possibilities in Latvian language learning process. Hypothesis: the promotion of interaction and cooperation skills of 5-6-year-old children will be more successful if: •Age and development appropriate play elements are used •There’s a positive interaction environment The following tasks have been set: 1.To analyze pedagogical and psychological literature on the issues of children mutual interaction and cooperation skills promotion for 5-6-year-old period. 2.To analyze the possibilities of cooperation skills promotion in preschool pedagogical process 3.To describe the use of play elements for interaction and cooperation skills development for 5-6-year-old children in Latvian language learning process. Materials and methods. The theoretical method: 1.Reading of pedagogical and psychological literature and publications The empirical methods: 1.Observation of the children’s social relations in school classes. 2.Different situation simulation for children interaction enhancement. Results. Research findings support the hypothesis. The results of the simulation suggest that building trust and the children self – confidence in proper pedagogical process enhance children mutual interaction. Conclusions. After having done the analysis of the relevant theoretical literature and having surveyed the empirical data, the following conclusions can be made: 1.The teacher`s actions highly influence mutual interaction, children development and willingness to learn. 2.The teacher can use different methods and techniques to achieve the best results at child development. 3.The most successful method for cooperation skills development in preschool is play. Key words: children mutual interaction, methods, and techniques, play.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectBērnu savstarpējā saskarsme
dc.subjectmetodes un tehnikas
dc.subjectrotaļa
dc.subjectbērnu savstarpējā komunikācija
dc.titleSaskarsmes un sadarbības prasmju veicināšanas pedagoģiskās iespējas 5-6 gadu veciem bērniem pirmsskolā
dc.title.alternativePedagogical possibilities for communication and cooperation skills promotion for 5 - 6 year old children in pre - school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record