Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorVilkauša, Lelde
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:43Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61526
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37563
dc.description.abstractTeorētiskajā daļā tiek apskatītas un analizētas vairāku pētnieku atziņas un nostādnes par rotaļu ietekmi uz bērnu psihisko un intelektuālo attīstību. Darba gaitā autors apskata un vērtē dažādu pētnieku piedāvāto rotaļu veidus un to klasifikāciju. Tiek izzināti un analizēti pirmsskolas vecuma bērnu iztēles un radošuma veidošanai nepieciešamie fizioloģiskie, psihiskie un sociāli emocionālie priekšnoteikumi. Pamatojoties uz bakalaura darbā aplūkotajām vairāku pedagogu un psihologu teorētiskajām atziņām, autors nonāk pie secinājuma, ka pirmsskolas vecuma bērnu iztēles aktivizēšana noris sekmīgi, ja pedagogs ir radoša personība un savā pedagoģiskajā darbībā aktīvi izmanto piemērotas rotaļas, tādējādi veicinot bērnu radošuma un iztēles attīstību. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums divās vidējā pirmsskolas vecuma bērnu grupās. Pētījuma gaitā darba autors, izmantojot anketēšanas metodi un balstoties uz pedagoģisko vērojumu, analizē bērnu psiholoģisko un intelektuālo spēju attīstības līmeni. Bērniem tiek piedāvātas vairākas radošās rotaļas ar dažādu grūtības pakāpju uzdevumiem. Pētījums veikts trijos etapos. Pedagogs rotaļu gaitā atbalsta, rosina un motivē bērnus radošai darbībai. Darba autors vēro un analizē bērnu radošuma un iztēles attīstību pēc bakalaura darbā izvirzītajiem kritērijiem un vairāku ievērojamu pedagogu un psihologu teorētiskajām atziņām. Apkopojot pētījuma rezultātus, tiek secināts, ka bērnu iztēles attīstību ietekmē viņu iepriekšējā pieredze, kā arī intelektuālo un psihisko procesu attīstības līmenis. Bērnu iztēli, neatkarīgi no viņu intelektuālajām spējām, var sekmēt, radot piemērotu un rosinošu apkārtējo vidi un piedāvājot dažādas radošās rotaļas.
dc.description.abstractTheory: Multiple authors’ ideas and conclusions are discussed and analyzed. on the importance of playtime activities on children’s psychological and intellectual development. Different playtime activities, methods and their classifications are reviewed. The author evaluates and assesses those social-emotional, physiological and psychological factors that are crucially important for healthy development of children’s imagination and creativity. Base dont he conclusions made by multiple psychologists and teachers, the author determines that activization of creativity for pre-schoolaged children occurs successfully if the teacher has a creative personality and uses appropriate stimulative playtime activities to encour age the developmen to fimagination and creativity. Practical part: A study is carried out involving middle pre-school aged children. During the study, the author uses a questionnaire and her own pedagogical observation and judgement to analyze psychological and intellectual level of development in children. The children are offered different playtime activities with various levels of difficulty. The study is conducted in stages. The teacher encourages and motivates children during these activities. The author observes and analyzes the development of children’s creativity based on criteria discussed in Bachelor’s thesis and conclusions made by psychologists and teachers. The results of the study are summarized, and the author concludes that children’s imagination is influenced by their former past experiences and intellectual and psychological level of development. Children’s imagination can be improved regardless of their intellectual capacity if proper example is shown and different creative playtime activities are offered.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectIztēles veicināšana
dc.subjectRotaļa
dc.subjectRadošums
dc.subjectKreativitāte
dc.subjectPirmsskolas vecumposms
dc.titleRotaļas izmantošana vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšanai
dc.title.alternativeUse of games to promote the imagination of mid age preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record