Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorMeženieka, Maira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:47Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61539
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37566
dc.description.abstractBakalaura darba temats ir „ Caurviju darbības pilnveide krāsu un skaņu kopsakarību izpratnei vecākā pirmsskolas vecuma bērniem’’ Darba mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnukrāsu un skaņu kopsakarību izpratnes attīstības iespējas caurviju darbībā. Darba uzdevumi: 1. pētīt psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku atziņas par skaņas un krāsu kopsakarībām caurviju darbībā, 2. izveidot krāsu un skaņu kopsakarību uztveres modeli, 3. pārbaudīt modeļa lietderību praksē. Bakalaura darbs sastāv no divām nodaļām un septiņām apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā darba autore analizē krāsu un skaņu kopsakarības zinātnieku teorijās, krāsu un skaņu ietekmi uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību.. . Tiek izzinātas bērna attīstības likumsakarības vecākajā pirmsskolas vecumā- psihiskā, fiziskā un sociāli emocionālā attīstība saistībā ar pētijuma aktualitāti. Balstoties uz zinātnieku teorijām tiek izveidots krāsu un skaņu kopsakarību modelis. Pamatojoties uz psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku teorētiskajām atziņām secināts, ka atbilstošas pedagoģiskās metodes ir nozīmīgākās krāsu un skaņu kopsakarību izpratnei. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums ar vecākā pirmsskolas vecuma sešiem bērniem. Pētījumā izveidoti pieci uzdevumi, kuros caurviju darbība sekmē izpratni par krāsu un skaņu kopsakarībām. tiek pārbaudīta modeļa lietderība. secinam, ka ar krāsu un skaņu kopsakarības izpratnes attīstību, bērns var attīstīt savu uztveri, radošumu, pārliecību par sevi. Atslēgvārdi: caurviju darbība, radošais darbs, krāsu un skaņu kopsakarības.. Darba apjoms piecdesmit viena lappuses, kurās ietverti četrpadsmit attēli un septiņas tabulas, divi pielikumi. Teorētisko bāzi veido trīsdesmit viens literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractBachelor’s thesis title is Understanding of Interconnection development through color and sound correlation in older pre-school age children. The goal: To evaluate and analyze development and understanding of color and soundinterconnectedness in older pre-school aged children. Three major tasks to be completed: 1. To research and analyze conclusions made by psychologists and pedagogical scientists on color and sound interconnectedness. 2. To create color and sound interconnectedness model. 3. To test this model in real-life setting. Theory: The author analyzes color and sound interconnectedness in scientific theoriespublished. Analyzes color and sound influence on older pre-school age children. The patterns ofolder pre-school aged children development is being understood, including psychological, physical and social-emotional development. The author relies on scientific theories and createscolor and sound interconnectedness model. The work is based on psychologist and scientifictheories, which is sufficient for the author to conclude that appropriate pedagogical methods arethe most crucial foundation to develop an understanding of color and sound interconnectedness. Practical part: A research is carried out with six older pre-school aged children. There are five questions in the research part conducted, in which an understanding of color and soundinterconnectedness is created and then the appropriate fit of the model tested. The author concludes that with the help of understanding of color and sound interconnectedness, a child can develop his sense of perception, creativity, and confidence in one’s abilities. Keywords: creative work, sound and color, visuality. Length of Bachelor’ thesis: fifty one pages, including fourteen images, seven supplementary tables and two attachments. Thirthy one sources of information were used (reference list).
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadošais darbs
dc.subjectvizuālā valoda
dc.subjectkrāsa
dc.subjectskaņa
dc.titleCaurviju darbības pilnveide krāsu un skaņu kopsakarību izpratnei vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeUnderstanding of Interconnection development through color and sound correlation in older pre-school age children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record