Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšana rotaļās un spēlēs
Author
Vasiļjeva, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Aļona Vasiļjeva. Darba tēma: vecākā pirmsskolas vecumā bērnu sociālo prasmju sekmēšana rotaļās un spēlēs. Studiju programma: pirmsskolas un sākumskolas skolotājs. Darba zinātniskais vadītājs: Docente, Dr. paed. Inga Stangaine. Bakalaura darbā pētījuma objekts: rotaļa pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darbā pētījuma priekšmets: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju pilnveide. Darba mērķis: izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju veicināšanas iespējas rotaļās un spēlēs. Pētījumā izvirzīta hipotēze: mērķtiecīga un sistemātiska rotaļu organizēšana un vadīšana, atbalstot bērnu patstāvīgo darbību, sekmē bērnu sociālo prasmju attīstību ir apstiprināta. No tā var secināt, ka bērna socializācija notiek tajos apstākļos, kuros viņš dzīvo. Bērni attīsta sociālās prasmes, darbojoties kopā ar saviem vienaudžiem. Visdabiskāk tas notiek rotaļās un spēlēs. Pētījumā iegūtie rezultāti apliecināja, ka pedagoģiskajā procesā veiksmīgi izmantojot rotaļas un spēles, tiek sekmēta bērnu sociālās prasmes attīstība. Darbs sastāv no 2 daļām. Pirmajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšanu, uzsverot rotaļas nozīmi bērna dzīvē. Otrajā daļā aprakstīts empīriskai pētījums par rotaļas izmantošanas iespējām bērnu sociālo prasmju sekmēšanā. Darba praktiskajā daļā veikta ar 5 – 6 gadīgiem bērniem. Respondentu skaits ir 10. Darbs kopumā izklāstīts 50 lappusēs, tajā iekļautas 2 tabulas un 8 attēli. Darbā izmantoti 45 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: socializācija, rotaļa, spēle, saskarsme. Author: Alona Vasiljeva. Topic: The Promotion of Social Skills of the Elder Preschool Children in Games. Study program: teacher of pre-school and primary school. Scientific supervisor: Asst.Prof., Dr. paed. Inga Stangaine. Research object of the thesis: a game in pedagogical process. Research subject of the thesis: development of social skills for children of older pre-school age. The goal of the work: study opportunities to improve social skills for children of older pre-school age by playing games. The study reveals a hypothesis: it is confirmed that purposeful and systematic organization and management of games and support of children's independent activities, encourages the development of children's social skills. We can conclude that the socialization of the child occurs in circumstances which he or she lives in. Children develop their social skills when working with their while working with their peers. The most natural state is revealed by playing games. Results of the study showed that the development of children’s social skills during pedagogical process improves after successfully using games|. The work consists of 2 parts. First part describes pedagogical and psychological literature on the development of social skills for children of older pre-school age, focusing on the meaning of games in child’s life. The second part describes empirical study of opportunities of using games to improve children’s social skills. Practical part of the work takes place among 5 to 6 year old children. The number of respondents is 10. The work consists of 50 pages and it includes 2 tables and 8 pictures. There are 45 references used in this work. Key words: socialization, game, games, communication.