dc.contributor.advisor | Siliņa-Jasjukeviča, Gunta | |
dc.contributor.author | Freimane, Inga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2017-12-30T02:01:51Z | |
dc.date.available | 2017-12-30T02:01:51Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 61578 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37577 | |
dc.description.abstract | Darba autors: Inga Freimane Pētījuma tēma: Pasaku izmantošana 5 – 6 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstīšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt pasaku izmantošanu 5 – 6 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstīšanā pirmsskolā. Bakalaura darbs izstrādāts, lai atklātu, kā latviešu tautas pasakas var izmantot 5 – 6 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstīšanai pirmsskolā, kādas pasakas, kāda veida metodes un uzdevumu veidi ir vispiemērotākie pozitīva rezultāta sasniegšanā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, 70 lapaspusēm, 3 attēliem, 3 tabulām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 67 vienībām, 7 pielikumiem. Pirmajā nodaļā veikta teorētiska analīze mutvārdu runas nozīmei 5 – 6 gadīgu bērnu attīstībā. Otrajā nodaļā veikta teorētiska analīze pasaku izmantošanas iespējām stāstītprasmes attīstīšanai pirmsskolā. Aprakstīti kritēriji stāstītprasmes vērtēšanai 5 – 6 gadīgiem bērniem. Trešajā nodaļā aprakstīti un analizēti iegūtie empīriskā pētījuma dati – bērnu stāstītprasmes kvalitātes novērtējuma rezultāti, intervija ar skolotāju rezultāti, eksperta aptaujas rezultāti un pedagoģiskās izmēģinājuma darbības rezultāti. Pētījuma rezultāti apliecina, ka regulārs, sistemātisks, metodiski organizēts darbs ar bērniem, akcentējot latvisko dzīvesziņu – latviešu tautas pasaku izmantošanu darbā ar 5 – 6 gadīgiem bērniem sekmē stāstītprasmes attīstību. Pētījuma rezultāti apstiprina izvirzītās hipotēzes patiesumu, ka 5 – 6 gadīgu bērna stāstītprasme tiek veicināta, ja pasaku saturs un metodika tiek izvēlēta atbilstoši konkrēta bērna stāstītprasmes attīstīšanas vajadzībām. Atslēgas vārdi: 5 – 6 gadīgi bērni, stāstītprasmes attīstība, tautas pasaku izmantošana, stāstītprasmes vērtēšana, kritēriji, novērošana, intervija, eksperta aptauja, izmēģinājuma darbība. | |
dc.description.abstract | The author of the study: Inga Freimane The subject of the study: The Use of fairy-tales for developing narrative skills of 5 – 6 years old children in pre-school. The objective of the study: Theoretically and practically based research of using fairy-tales in the development of narrative skills in preschool for 5 – 6 year old children. The bachelor`s work has been worked out to reveal, how Latvian folk tales can be used to develop narrative skills in preschool, what tales, what methods and types of tasks are the most suitable to attain positive results. The bachelor`s work consists of the introduction, 70 pages, 3 chapters, 3 pictures, 3 tables, conclusions, the list of literature and the index of sources including 67 units and 7 supplements. In the first chapter, a theoretical analysis has been performed to reveal the role of oral speech in the 5 - 6 year old children`s development. In the second chapter, the analysis has been done to show the feasibility of usage of fairy –tales in the development of narrative skills in pre-school. The assessment criteria have been described. In the third chapter, the empirical research data have been described and analysed – the assessment results of the quality of children`s narrative skills, the evaluation of the interview with the teacher, the results of the expert`s survey, the results of the pedagogical test action. The results of the research confirm, that regular, methodical work with children focused on Latvian lifestyle – the use of folk tales promotes narrative skills development. The results of the research confirm the veracity of the hypotheses: 5 – 6 year old children`s narrative skills are advanced if the content of fairy-tales and methods are chosen according to each child`s needs of narrative skills development. Key words: 5 - 6 year old children, development of narrative skills, the use of folk tales, assessment of storytelling, criteria, observation, interview, expert`s inquiry, test action. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | 5 – 6 gadīgi bērni, | |
dc.subject | stāstītprasmes attīstība, | |
dc.subject | tautas pasaku izmantošana, | |
dc.subject | stāstītprasmes vērtēšana, kritēriji, | |
dc.subject | novērošana, intervija, | |
dc.title | Pasaku izmantošana 5 - 6 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstīšanai pirmsskolā | |
dc.title.alternative | The use of fairy-tales for developing narrative skills of 5 - 6 years old children in pre-school | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |