Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorKursīte-Jākobsone, Sanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:52Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61580
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37578
dc.description.abstractSandas Kursītes-Jākobsones bakalaura darba “Tautas pasakas piecgadīgu bērnu vērtībizpratnes veicināšanai pirmsskolā” mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt tautas pasaku izmantošanu piecgadīga bērna vērtībizpratnes veicināšanā. Pētījuma gaita un tā rezultāti ir izklāstīti 3 nodaļās. Pirmajā nodaļā izzināts vērtību jēdziens un izveidots pārskats par nozīmīgākajām latviešu tautas vērtībām, izzināta piecgadīgu bērnu vērtībizpratne un apkopoti izaicinājumi vērtībizpratnes veicināšanai bērnu audzināšanā pirmsskolā. Otrajā nodaļā apkopti teorētiskie atzinumi un metodiskie paņēmieni vērtībizpratnes veicināšanai piecgadīgiem bērniem pirmsskolā. Izveidoti kritēriji un rādītāji bērnu vērtībizpratnes novērtēšanai. Trešajā nodaļā aprakstīti empīriskā pētījuma 1. un 2. posmi. Pētījuma 1. posmā analizēti skolotājas intervijas rezultāti. Analizējot bērnu pedagoģiskā novērojuma rezultātus, fiksētas bērnu vērtībizpratnes rādītāju izmaiņas. Empīriskā pētījuma 2. posmā izklāstīta pedagoģiskās izmēģinājuma darbības organizācija un norise, pēc iepriekš izstrādātiem piecgadīgu bērnu vērtībizpratnes novērtēšanas kritērijiem un rādītājiem. Analizējot iegūtos novērojuma rādītājus, izzinātas bērnu vērtībizprtatnes izmaiņas. Izstrādāti ieteikumi pedagogiem piecgadīgu bērnu vērtībizpratnes veicināšanai pirmsskolā. Pierādīts, ka 5 gadīgu bērnu vērtībizpratne tiek sekmēta, •ja tiek veikta bērnu vērtībizpratnes izvērtēšana, •ja pasaku saturs un tam atbilstoša metodika tiek izvēlēta saskaņā ar konstatētajām bērnu vērtību apguves vajadzībām. Bakalaura darba struktūru veido trīs nodaļas, secinājumi, priekšlikumi un literatūras saraksts. Darba pamatteksts ir izklāstīts 57 lapaspusēs, to ilustrē 8 attēli un 1 tabula. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ir 48 nosaukumi. Atslēgvārdi: vērtības, vērtībizpratne, tautas pasakas, piecgadīgi bērni, pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractThe aim of bachelor's thesis "Folktales as a tool for improvement of understanding of values for five-year-olds at preschool" by Sanda Kursite-Jakobsone is to study, both theoretically and empirically, the use of folktales for improvement of five-year-old's understanding of values. The course and results of the study are set out in 3 chapters. The first chapter explores the concept of values and gives an overview of the most essential traditional Latvian values, explores five-year-olds' understanding of values and summarizes the challenges in improvement of understanding of values in the educational process of five-year-olds at preschool. The second chapter summarizes theoretical opinions and methods of improvement of understanding of values for five-year-olds at preschool. In this chapter criteria and indicators for assessment of children's understanding of values are established. The third chapter describes the first and second phases of the empirical study. First phase results from the interview with a teacher are analysed. By analysing the results of pedagogical observation of children, changes in indicators of children's understanding of values were established. Second phase of the empirical study describes organization and implementation of pedagogical experiment, and criteria and indicators are developed for assessment of five-year-olds' understanding of values. By analysing the indicators obtained form the observation exercise, changes in children's understanding of values are examined. Recommendations to teachers are provided on how to improve children's understanding of values at preschool. It is proven that five-year-olds' understanding of values improves, •if children's understanding of values is evaluated; •if the content of the fairytales and the corresponding methodology are selected in conformity with learning needs of children established as regards to the values. The bachelor's thesis consists of four chapters, conclusions, list of bibliographical references. Main body of the thesis is comprised in 57 pages, illustrated by 8 images and 1 charts. The reference list contains 48 titles of different works and sources. Keywords: values, understanding of values, folktales, five-year-olds, preschool age
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvērtības
dc.subjectvērtībizpratne
dc.subjecttautas pasakas
dc.subjectpiecgadīgi bērni
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.titleTautas pasakas piecgadīgu bērnu vērtībizpratnes veicināšanai pirmsskolā
dc.title.alternativeFolk tales as a tool for improvement of understanding of values for five-year-olds at preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record