Show simple item record

dc.contributor.advisorAnspoka, Zenta
dc.contributor.authorKrūmiņa, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:53Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61589
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37582
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tematu „Muzejnodarbības sākumskolas skolēniem apkārtējās pasaules izzināšanā”. Pētījuma aktuālitāti nosaka nepieciešamība dziļāk pētīt muzejpedagoģiju un muzejpedagoģiskās programmas. Praksē vēl joprojām skolēni un skolotāji reti izvēlas muzeju kā mācībvidi, lai gan tā ir ir bagāta ar resursiem u.c. iespējām. Pētījuma mērķis pētīt un analizēt muzejnodarbībās izmantoto materiālu saistību ar apkārtējās vides izzināšanas procesu sākumskolā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Darba teorētiskajā daļā pētīta muzejpedagoģija, tās attīstība, izskatīti jautājumi par tās pedagoģisko potenciālu sadarbībā ar skolu. Pētīta sākumskolēnu attīstības likumsakarības un to saistība ar darbu muzejā apkārtējās pasaules izzināšanai. Praktiskajā daļā pētīta muzeju resursu izmantošanas iespējas apkārtējās pasaules izzināšanā. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka muzeja pedagoģijai, kā jomai, ir liela ietekme uz skolas pedagoģiskā procesa kvalitāti. Muzeja vidē var organizēt mācību procesu kurā būtu integrēta vēstures, mākslas, folkloras jautājumi. Turklāt zināšanu un prasmju apguve notiek aktīvi mācoties darot, mācoties domājot un vienlaicīgi apgūstot emocionālo attieksmi. Turpmāk skolām daudz vairāk jāsadarbojas ar muzejiem, lai iegūtu pieredzē balstītas zināšanas un prasmes. Atslēgas vārdi: muzejpedagoģija, muzejpedagogs, izglītojošais darbs muzejā, muzejs kā mācībvide Diplomdarba apjoms: 50 lpp, 10 attēli, 4 pielikumi, 58 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is "Museum classes for primary students for exploring the surrounding world". The necessity of the research is determined by the need to study museum pedagogy and museum pedagogical programs more deeply. In practice, schoolchildren and teachers still rarely choose a museum as a teaching resource, although it is resource-rich environment. The aim of the research is to study and analyze the relation between material used in museum studies and observation of the environment in primary school. The research consists of two parts- theoretical and practical research. In theoretical part of paper museum pedagogy, its advancement and pedagogical potential in collaboration with school is explored. The correlation between primary school students exploration of world and lessons in museum is analyzed. In practical part of research paper museum resource application in child world exploration is analyzed. The research conclude museum pedagogy as a field has a large impact on quality of pedagogical process in school. Museum environment lets integration of history, art, and folklore in learning process. In addition the learning process involves active doing, active thinking and develops emotional wisdom. In conclusion schools need to cooperate with museums to achieve more experience-based knowledge and skills acquisition. Keywords: museum pedagogy, educational work at the museum, museum as a teaching environment Volume of diploma paper: 50 pages, 10 illustrations, 4 appendices, 58 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectmuzejpedagoģija
dc.subjectmuzejpedagogs
dc.subjectizglītojošais darbs muzejā
dc.subjectmuzejs kā mācībvide
dc.titleMuzejnodarbības sākumskolas skolēniem apkārtējās pasaules izzināšanai
dc.title.alternativeMuseum classes for primary students for exploring the surrounding world
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record