Skolotāja palīga darbība pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 4 - 5 gadīgu bērnu attīstības sekmēšanā
Автор
Pauliņa, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors. Līva Pauliņa Darba zinātniskais vadītājs. Prof. Anna Līduma Darba temats. Skolotāja palīga darbība pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 4-5 gadīgu bērnu attīstības sekmēšanā Pētījuma mērķis. Pētīt skolotāja palīga darbības iespējas 4-5 gadīgu bērnu attīstības sekmēšanā. Darbam izvirzītā hipotēze. Skolotāja palīga darbība pirmsskolas izglītības iestādē 4-5 gadīgu bērnu attīstības sekmēšanā būs veiksmīga, ja: skolotāja palīgs aktīvi iesaistīsies pirmsskolas izglītības iestādes plānotajā darbā; grupas skolotāja un palīga darbība būs saskaņota; līdztiesīgi sadarbosies ar kolēģi (otru skolotāja palīgu) un grupas bērniem. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta pētīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par bērnu 4-5 gadīgu bērnu attīstības jomām, rotaļnodarbību vidi un norisi. Raksturots 4-5gadīgu bērnu pedagoģiskais process pirmsskolā. Ir aprakstīts skolotāja palīga darbības saturs pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, un izstrādāti skolotāja palīga darbības kritēriji un rādītāji. Empīriskajā pētījumā tika analizēti anketu dati par skolotāja palīga sadarbību ar bērniem, bērnu vecākiem, skolotāju, otru skolotāja palīgu. Izvērtējot anketas un intervijas, tika konstatēts, ka pārsvarā skolotāja palīgs aktīvi iesaistās izglītības iestādes plānotajā darbā, darbojas saskaņoti ar skolotāju un līdztiesīgi sadarbojas ar otru skolotāja palīgu. Bakalaura darbam ir. 49 lpp., 7 attēli, 7. tabulas, 3 pielikumi un 25 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: skolotāja palīgs, skolotāja palīga darbība, 4-5 gadīgu bērnu attīstība, pedagoģiskais process. Author of the bachelor thesis: Līva Pauliņa Supervisor of the bachelor thesis: Prof. Anna Līduma Title of the bachelor thesis: The work of assistant teacher in the pedagogical process of 4-5 year old pre-school student development Aim of the work: To explore actions of assistant teacher which facilitate the development of 4-5 year old children. Hypothesis of the bachelor thesis: The actions of assistant teacher in 4-5 year old pre-school student development will be succesful if: assistant teacher will actively participate in the expected work of pre-school educational institution; the actions of group teacher and assistant teacher will be agreed upon; assistant teacher will cooperate with colleague (second assistant teacher). In the theoretical part of bachelor thesis pedagogical and psychological literature about development areas of 4-5 year old children, their playground enviroment and process was studied. Pedagogical process of 4-5 year old children in pre-school was described. Assistant teacher activity content in the pedagogical process of pre-school educational institution was explained. Criteria and parameters of assistant teacher work were developed. In the empirical research questionnaire data about assistant teacher collaborative work with children, their parents, teacher and assistant teacher were analysed. After evaluation of questionnaires and interviews, it was determined that, on the whole, assistant teacher is an active participant in accomplishing the planned work of pre-school educational institution, cooperating with the teacher and other teacher assistant. Bachelor thesis includes: 49 pages, 7 images, 7 tables, 3 appendices, 25 theoretical literature and information sources. Key words: teacher assistant, work of assistant teacher, development of 4-5 year old children, pedagogical process.