Emocionālās attīstības veicināšanas iespējas muzikālajās darbībās pirmsskolā
Author
Raila, Grēta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Direktorenko, Irina
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir-"Emocionālās attīstības veicināšanas iespējas muzikālajās darbībās pirmsskolā".Pētījums tika veltīts tam, kā muzikālās darbības ietekmē bērna emocionālo attīstību.Aktīva muzikālā darbība attīsta ne tikai muzikālās spējas, bet arī sekmē bērna vispusīgu attīstību, tajā skaitā emocionālo attīstību.Bērna emocionālie pārdzīvojumu, emociju izpausmes notiek šādās muzikālās darbībās:dziedāšanā, muzikālās rotaļās un mūzikas klausīšanā pirmsskolā.Darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt bērnu emocionālās attīstības veicināšanas iespējas muzikālajās darbībās pirmskolā un tajā tiek pierādīta hipotēze, kad 3-5gadu vecu bērnu emocionālās attīstības veicināšana muzikālajās darbībās būs sekmīga, ja nodarbībās: •tiks veidota emocionāli sirsnīga vide; •tiks ievērotas bērnu vecumposma īpatnības; •skolotājs izmantos dažādus metodiskus paņēmienus. Pētījuma pirmajā nodaļā tika analizētas emocijas un jūtas, to raksturojums,to izpausmes pirmsskolas vecuma bērniem un pieaugušo loma bērnu emocionālajā attīstībā. Pētījuma otra nodaļa veltīta muzikālajām darbībām, kas sekmē bērnu emocionālo attīstību.Tās ir muzikālās rotaļas, dziedāšana, mūzikas klausīšanās. Pētījuma trešā nodaļa veltīta empīriskajam pētījumāam. Tika izmantotas empīriskās metodes-bērnu novērošana, bērnu muzikālās darbības analīze, vecāku anketēšana, intervija ar mūzikas skolotājiem, izmēģinājuma darbs. Atklājot tematu, tiek secināts, kad būtiska loma bērna emocionālās attīstības sekmēšanā ir vecākiem, skolotājiem un vienaudžiem, kā arī apkārtējai videi. Bakalaura darbs satur 67 lpp, 5 tabulas, 3 attēlus. Darbā izmantoti 45 literatūras avotus, 17 pielikumi. Pētījumu pabeidzot var atklāt, kad pirmsskolas vecums ir svarīgākais bērna vispusīgai attīstībai. Pētījumā hipotēze apstiprinājās, jo mūzika sekmēja bērna emocionālo attīstību caur dažādām muzikālajām darbībām. Bachelor's research work "The Possibilities for Enhancing Emotional Development in Musical Activities in Pre-school" describes how music affects children's emotional development. Active musical activity develops not only musical abilities, but also promotes the child's comprehensive development, including emotional development. Children's emotional experiences, emotional expressions take place in the following musical activities: singing, playing music, listening to music. In carrying out this research, I wanted to practice the possibilities of promoting children's emotional development in such musical activities as singing, playing music and listening to music at pre-school.The aim of the work is to theoretically research and practibly test the possibilities of promoting the emotional development of children in musical activities in the pre-school period and demonstrates the hypothesis that promoting the emotional development of children aged 3-5 years will be successful in musical activities if the lessons: • an emotionally friendly environment will be created; • the peculiarities of the childhood age will be respected; • The teacher will use a variety of methodological techniques. The first chapter of the study analyzed emotions and feelings, their characteristics, manifestations of pre-school children and the role of adults in the emotional development of children. The second chapter of the study is devoted to musical activities that promote the development of child emotions. These are musical games, singing, listening to music. The third chapter of the study is devoted to empirical research. Empirical methods were used - child observation, analysis of children's musical activity, parenting questioning, interview with music teachers, pilot work. Disclosing the topic, it is concluded that parents, teachers and peers, as well as the environment, play an important role in promoting the child's emotional development. Bachelor research work contains 67 pages,5 tables, 3 pictures, 17 attachments and 45 literature sources.The completion of the research can be discovered when pre-school age is the most important child of a comprehensive development.The hypothesis of the study was confirmed because music contributed to the development of child emotions through various musical activities.