• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadīgu bērnu uzvedības problēmas pirmsskolā un to korekcija pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
View/Open
299-61612-Vilde_Justine_jv09201.pdf (1.056Mb)
Author
Vilde, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Justīne Vilde Darba tēma: 5-6 gadīgu bērnu uzvedības problēmas pirmsskolā un to korekcija pedagoģiskajā procesā Darba veids: Bakalaurs Studiju programma: Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Vladislava Uršuļska Bakalaura darbā tiek pētīts / analizēts 5 - 6 gadīgu bērnu uzvedības problēmas, to korekcija pedagoģiskajā procesā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis teorētiski izpētīt 5 - 6 gadīgu bērnu attīstības un uzvedības veidošanās likumsakarības un apzināt problemātiskās uzvedības cēloņus un korekcijas iespējas. Darba uzdevumi: 1. Teorētiski izpētīt bērna attīstības un uzvedības īpatnības pirmsskolas vecumā. 2. Teorētiski izpētīt tipiskās uzvedības problēmas 5 - 6 gadīgiem bērniem. 3. Teorētiski apzināt uzvedības korekcijas iespējas 5 - 6 gadīgiem bērniem. 4. Praktiski izpētīt bērnu problemātisko uzvedību X pirmsskolas izglītības iestādes vecākajā sagatavošanas grupā. 5. Izstrādāt un realizēt programmu bērnu problemātiskās uzvedības mazināšanai. 6. Izvērtēt bērnu uzvedības izmaiņas pēc pedagoģiskās darbības 7. Apkopot iegūto informāciju un izdarīt secinājumus. 8. Izstrādāt rekomendācijas vecākiem un pedagogiem bērnu problemātiskās uzvedības mazināšanai. Darbs sastāv no četrām daļām. Tā pirmajā daļā 5 - 6 gadīgu bērnu attīstības un uzvedības raksturojums. Otrajā daļā tipiskās 5-6 gadīgu bērnu vecumposma uzvedības problēmas. Trešajā daļā uzvedības korekcijas principi un iespējas 5-6 gadīgiem bērniem. Ceturtajā daļā Empīriskā daļa. Rezultātā izstrādātas rekomendācijas vecākiem un pedagogiem Darbs kopumā izklāstīts 48 lappusēs, tajā iekļautas 3 tabulas. Darbā izmantoti 20 literatūras avoti un pievienots 1 pielikums. Atslēgas vārdi: uzvedība, problēmas, pirmsskolas vecums, korekcija.
 
Author of work: Justin Vilde Topic: 5-6 year-old children behavioral problems in the preschool and their correction in the pedagogical process Type of work: Bachelor Study program: Pre-school and primary school teacher Scientific supervisor: Vladislav Ursulsky The Bachelor's paper examines the behavioral problems of children aged 5 to 6, their correction in the pedagogical process at the pre-school educational institution. The aim of the paper is to theoretically investigate the regularities of development of children aged 5 to 6 years and behavioral patterns and identify the causes of problem behavior and correctional possibilities. Tasks: 1. Theoretically explore the peculiarities of child development and behavior in pre-school age. 2. Theoretically investigate typical behavioral problems in children aged 5 to 6 years. 3. To theoretically determine behavioral correction possibilities for children aged 5 to 6 years. 4. Practically investigate the problematic behavior of children in the oldest preparatory group at the X preschool educational institution. 5. To develop and implement a program for the reduction of children's problem behavior. 6. Assess the behavioral changes of children after pedagogical activities 7. Collect the information obtained and draw conclusions. 8. To elaborate recommendations for parents and educators to reduce children's problem behavior. The work consists of four parts. In the first part, the development and behavior of children aged 5 to 6 years. The second part of the typical 5-6 year old children's behavioral problems. In the third part, behavioral correction principles and opportunities for 5-6 year old children. In the fourth part of the empirical part. As a result, recommendations for parents and educators have been developed The work is generally presented on 48 pages, it includes 3 tables. The paper uses 20 sources of literature and 1 appendix is ​​attached. Keywords: behavior, problems, preschool age, correction.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37593
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV