Piecgadīgu bērnu uzvedības prasmju pilnveide radošajās rotaļās
Author
Sika, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas Universitātes studente Alise Sika izstrādājusi bakalaura darbu par tematu „Piecgadīgu bērnu uzvedības prasmju pilnveide radošajās rotaļās”. Mūsdienās arvien biežāk uzsvērta bērnu uzvedības problēmu izteikta saasināšanās, bet pārāk maz tiek piedāvātas atbilstošas metodes un pedagoģiskie paņēmieni bērnu uzvedības prasmju pilnveidei. Tādēļ bakalaura darbam izvirzītais mērķis ir pētīt piecgadīgu bērnu uzvedības prasmju pilnveides iespējas radošajās rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no divām darba nodaļām. Pirmajā nodaļā izklāstīta teorētiskā analīze, ietverot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par uzvedību un uzvedības prasmju pilnveides iespējām radošajā rotaļā. Otrā nodaļa sastāv no empīriskā pētījuma, kurā tiek izstrādāti bērnu uzvedības prasmju vērtēšanas kritēriji un rādītāji, kā arī raksturota veiktā izmēģinājumdarbība un iegūtie rezultāti bērnu uzvedības prasmju pilnveidei radošajā rotaļā. Pētījuma bāzi veido 20 vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Balstoties uz iegūtajiem pētījuma rezultātiem, bakalaura darba autore secina, ka, kopīgi ar bērniem izstrādājot noteikumus par lomu sadali rotaļā, izmantojot literāros darbus un radot atbilstošu rotaļu vidi, kā arī pedagogam ar savas personiskās rīcības paraugu iesaistoties bērnu darbībā, tiek pilnveidotas bērnu uzvedības prasmes radošās rotaļas procesā. Pēc veiktās izmēģinājumdarbības tiek konstatēs, ka par 22,8 % paaugstinājies kopējais bērnu uzvedības prasmju rādītāju vērtējuma līmenis. Bakalaura darba apjoms bez pielikumiem ir 62 lapaspuses. Bakalaura darbā ietverti 5 attēli, 6 tabulas, izmantotas 51 bibliogrāfiskās vienības, pievienoti 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: uzvedība, uzvedības prasmes, piecgadīgs bērns, radošā rotaļa. The student of The State University of Latvia Alise Sika has written bachelor paper on „The Development of 5 year old children’s behavioral skills through creative play activities” . Today the increasing problems of children’s behaviour are being stressed out more often however the appropriate methods and pedagogical measures to improve children’s behaviour have being offered very little. Thus the goal of this bachelor paper is to study the development of 5 year old children’s behavioral skills through creative play activities. Bachelor paper consists of two chapters. The first chapter covers theoretical analysis including the pedagogy and psychology scholars’ findings on behaviour and options of behavioral skill development through creative play activities. The second chapter consists of an empirical study which provides the assessment criteria and indicators of children’s behavioral skills and describes the completed trial and its results on development of children’s behavioral skills through creative play activities. The study is based on 20 preschool children. Based on the study results the author of bachelor paper concludes that children’s behavioral skills development through creative play activities is ensured by setting the play rules and allocating the roles jointly with children, by using literary works and creating the appropriate play environment and by active participation in the play of the teacher himself. Completed trial has showed that children’s behavioral indicators in total have increased by 22.8%. Bachelor paper consists of 62 pages excluding attachments. Bachelor paper contains 5 pictures, 6 tables, 51 bibliographical units and 7 attachments. Key words: behaviour, behavioral skills, five year old child, creative play.