5-6 gadus veca bērna emocionālās attīstības sekmēšana pedagoga un bērna sadarbībā
Author
Petrovska, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats “5-6 gadus veca bērna emocionālās attīstības sekmēšana pedagoga un bērna sadarbībā” aktualizē nozīmīgu problēmjautājumu Latvijā – pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības sekmēšanu savstarpējā sadarbībā. Pētījuma pirmā daļa – analizētas dažādu filozofu, pedagogu un psihologu atziņas par emociju terminu, 5-6 gadus veca bērna emocionālo attīstību, kā arī par pedagoga un bērna sadarbību emocionālās attīstības veicināšanā. Otrajā nodaļā – tiek aprakstīts empīriskais pētījums, kas iesākas ar pētījuma metožu un gaitas raksturojumu. Turpinājumā tiek izpētīta skolotāju loma bērnu emocionālajā attīstībā, kā arī veikta bērnu emocionālās attīstības izpēte un analīze. Secināts, ka pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo attīstību sekmē savstarpēji labvēlīgas bērna un pedagoga attiecības, kā arī bērnam piemērota, pozitīva apkārtējā vide pirmsskolas izglītības iestādē. Darbam ir šāda struktūra: ievads, divas nodaļas, tabulas (7), attēli (11), secinājumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts (30 avoti) un pielikumi (2). Darba apjoms ir 50 lapaspuses. Bachelor theme “Facilitation of the emotional development of 5-6 years old child through cooperation between the child and a teacher” highlights an important question in Latvia – preschool child emotional development through mutual cooperation. In the first part of the research the author analyses quotes from various philosophers, pedagogues and psychologists on the emotions definition, 5-6 years old child emotional development, as well as cooperation between the child and a teacher to facilitate emotional development. In the second part of this study the author has describes the empirical research, which starts with the report on research methods and research process. Next the author analyses the role of a teacher in the emotional development of children, as well as studies child’s emotional development. The conclusion is that the emotional development of a child is facilitated by mutually favourable relationships between the child and a teacher, as well as suitable environmental conditions for the child in the preschool educational institution. The research has the following structure: introduction, two research sections, tables (7), pictures (11), conclusions, bibliography and the list of sources (30 sources) and annexes (2). This research has been prepared on 50 pages.