Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorSeļezņova, Anžela
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:02:03Z
dc.date.available2017-12-30T02:02:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61629
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37603
dc.description.abstractBakalaura darba temats: „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veicināšana didaktiskajās spēlēs”. Darba autore: Anžela Seļezņova Darba vadītājs: Dr. paed. Dagnija Vigule Atslēgas vārdi: Didaktiskās spēles, matemātiskie priekštati, vecākais pirmsskolas vecums. Mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt didaktiskas spēles vecākā pirmskolas vecuma bērnu matemātisko priekštatu veicināšanai. Uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par pirmsskolas vecuma bērnu matemātiskajiem priekšstatiem, to veidošanos. 2.Teorētiski atklāt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas matemātisko priekšstatu veidošanā. 3.Veikt 5-6 gadu vecuma bērnu pedagoģisko pētījumu matemātisko priekštatu veidošanai didaktiskās spēlēs. Darbs izstrādāts pirmskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veicināšanai, izmantojot didaktiskās spēles un sastāv no divām daļām. Darba pirmajā daļā skatīta matemātisko priekšstatu veidošanās process pirmsskolā, uzsverot to nozīmi intelektuālās attīstības veicināšanā, ņemot vērā vecākā pirmskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības. Tiks skatīts spēles jēdziens, analizēta spēles nozīme bērna attīstībā kopveselumā un tiks raksturota spēles vieta un loma pirmskolas izglītības iestādes mācību procesā. Darba autore sīkāk skatīs didaktiskas spēles un to lomu vecākā pirmskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu attīstības veicināšanā. Otrajā daļā tika veikta praktiskā izpēte kā ar didaktiskas spēles palīdzību var veicināt vecākā pirmsskolas vecuma matemātisko priekšstatu veicināšanu. Tika izvērtētas bērnu matemātisko priekšstatu līmenis mācību gada laikā. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka didaktiskās spēles sekmēs bērnu matemātiskos priekštatu veicināšanu, ja bērns pats izvēlas didaktiskās spēles, ja skolotāja spēles laikā sekmē bērnu emocionālo atsaucību un ja bērni ir sapratuši didaktisko spēļu nosacījumus.
dc.description.abstractThe title of the Bachelor Paper: „Cultivating mathematical notion in oldest preschool children by didactic games” The author of paper: Anžela Seļezņova The tutor of the paper: Dr. paed. Daiga Vigule The key words: Didactic games, mathematical notion, oldest preschool children. The purpose of the bachelor paper: to research theoretically and practically how the didactic games cultivate mathematical notion in oldest preschool children. The tasks: 1.To analyze the literature created by psychologists and pedagogues about the mathematical notions of oldest preschool children and it’s formation. 2.To discover the opportunities to improve the mathematical notion by didactic games. 3.To make a pedagogical research of 5-6 years old children by using didactic games to mark the level of their mathematical notion. The bachelor paper contains 2 chapters. In the first chapter is described the formation process of mathematical notions in preschool and emphasized the improtance of intellectual development, in addition, taking into account preschool children’s developmental characteristics. Also the meaning of game is described and analysed it’s importance in child’s progressing. The author of the paper will make a more detailed analysis of didactic games and their role in promoting mathematical notions in preschoolers. The second chapter is the practical part of the Paper in which the author of the paper investigates how mathematical notions are cultivated in the oldest preschool children by using didactic games. The author of the paper has been estimated the level of children’s knowledge in the during the academic school year. In practical part the hypothesis has been confirmed, according to conditions that mathematical notions are cultivated by didactic games if child chooses the didactic game by himself, if teacher provides child’s emotional hapiness during the game and if children understand the condition of didactic games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectDidaktiskās spēles
dc.subjectmatemātiskie priekštati
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectbērni
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veicināšana didaktiskajās spēles
dc.title.alternativeCultivating mathematical notion in oldest preschool children by didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record