Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorTomsone, Lāsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:27Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61638
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37608
dc.description.abstractDarba autore Lāsma Tomsone. Darba temats Bērnu folkloras izmantošanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas sekmēšanai izvēlēts, jo bērnu audzināšana, kas balstīta uz tautas tradīcijām uzskatāma par pamatu valsts un iedzīvotāju stiprumam, kultūras tradīciju saglabāšanai un nodošanai nākamajām paaudzēm. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt ucināmo dziesmu izmantošanu jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Darba apjoms: 58 lpp., 9 attēli, 1 tabula, 4 pielikumi, analizēti 65 literatūras avoti. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās daļas. Darba teorētiskajā daļā atklāts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums, labizjūtas jēdziens un nozīme 1,5–3 gadīgu bērnu audzināšanā, bērna ikdienas ritma pirmsskolā raksturojums, bērnu folkloras materiālu raksturojums un bērnu folkloras izmantošanas iespējas ikdienā bērnu labizjūtas sekmēšanai. Darba praktiskajā daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums, pētījuma norises apraksts – bērna vērošana, pedagogu anketēšana, veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Secināts, ka bērnu folkloras – ucināmo dziesmu - izmantošana pirmsskolā sekmē bērnu labizjūtu. Darba noslēgumā piedāvāti autores ieteikumi pedagogiem bērna labizjūtas sekmēšanai pirmsskolā. Atslēgas vārdi: bērnu folklora, jaunākā pirmsskolas vecuma bērns, labizjūta, ucināmās dziesmas.
dc.description.abstractThe author of the thesis “Promotion of younger preschoolers wellbeing by using children's folklore” is Lāsma Tomsone Theme of the thesis has been chosen according to the aspect that children who have been educated by using national traditions is the base in strenghtening the state and it's inhabitants relationships, for the preservation and transfer of cultural traditions to future generations. Aim of the thesis is to study in theoretical and practical the use of dandling songs in promotion of the younger pre-school children well-being in a pre-school educational institution. Scope of thesis: 58 p., 9 figures, 1 table, 4 appendixes, 65 sources of literature. The thesis consists of the theoretical and practical part. The theoretical part characterises the younger pre-school children development phases, the concept and meaning of well-being in the education of children aged 1,5-3 years, children daily routine at pre-school, children's folklore materials and the use of children's folklore in daily life for the promotion of children's well-being. The practical part describes the methodological basis of the research,charasteristics of research group,the description of the study process - the child's observation, the questioning of the teachers, the performance of pedagogical trial. The coclusion of the thesis is that children's folklore (dandling songs) used in in the pre-school education improves children's well-being. The thesis proposals in promotion the child's well-being in the preschool cocludes the thesis paper work. Keywords: children's folklore, younger preschool child, well-being, dandling songs.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbērnu folklora
dc.subjectjaunākā pirmsskolas vecuma bērns
dc.subjectlabizjūta
dc.subjectucināmās dziesmas
dc.titleBērnu fokloras izmantošanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas sekmēšanai
dc.title.alternativePromotion of younger preschoolers wellbeing by using children's folklore
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record