• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sešgadīgu bērnu dzimuma priekšstatu izpratne bērnstrukturētās rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-61646-Legzdina_Zita_zl15016.pdf (1.363Mb)
Author
Zariņa, Zita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Legzdiņa Z., 2017. Bakalaura darbs “Sešgadīgu bērnu dzimuma priekšstatu izpratne bērnstrukturētās rotaļās” sastāv no satura rādītāja, ievada, 3 nodaļām, 3 apakšnodaļām, 7 tabulām, 12 attēliem, secinājumiem, izmantotās literatūras un citu avotu sarakstiem, pielikumiem. Lai bērns veiksmīgi spētu veidot sadarbību un pozitīvu komunikāciju ar apkārtējiem cilvēkiem, bērnam pirmsākumos ir jāizprot pašam sevi un jāizprot savas vēlmes, intereses. Vislabāk bērns apzināsies sevi un savas vēlmes, ja bērnam būs skaidras sava dzimuma īpašības un iezīmes. Darba mērķis - analizēt sešgadīgu bērnu dzimuma izpratnes veicināšanas iespējas bērnstrukturētās rotaļās. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tiek izmantotas pētnieciskās metodes: teorētiskās – zinātniskās literatūras analīze pedagoģijā, psiholoģijā; empīriskās – pedagoģiskais novērojums, pārrunas, aptaujas, darbu analīze, pētījumā iegūto rezultātu apkopošana. Atslēgas vārdi – dzimums, bērnstrukturētas rotaļas, dzimuma atšķirības, sešgadīgi bērni.
 
Legzdina Z., 2017. Bachelor thesis ‘’Six year old child understanding of gender through child structured games" consists of table of contents, introduction, 3 sections, 3 subsections, 7 tables, 12 images, conclusions, used literature and list of other sorces, attachments. For the child to be able to successfully make cooperation and positive communication with surrounding persons, the child at the beginning must understand him self, his needs and his interests. The child will best know his wishes and be awere of him self, if his gender characteristics and traits will be clear to him. The purpose of the work – analyze gender awareness promotion opportunities in child structured games for six year old child.To achieve the stated purpose, research methods are being used: theoretical- analysis of scientific literature in pedagogy, psychology; empirical- pedagogical observation, interviews, surveys, work analysis, compilation of the results obtained in the study. Keywords – gender, child structured games, gender differences, six year old child.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37610
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV