Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorTroņenkova, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:31Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61661
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37616
dc.description.abstractBakalaura darba temats: „Sākumskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšana rotaļās un spēlēs.” Bakalaura darba autore: Irina Troņenkova Bakalaura darba vadītāja: Dr. paed. Inga Stangaine Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot sākumskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšanas iespējas rotaļās un spēlēs. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar saskarsmes jēdzienu, būtību, veidiem un funkcijām. Tiek vērsta uzmanība uz sākumskolas vecuma bērnu personības attīstību, pētot vecumposma īpatnības, likumsakarības un faktorus, kas to ietekmē. Šajā nodaļā tiek aprakstīta bērnu un pieaugušo sadarbība, sākumskolas pedagoģiskā procesa būtība un skolotāja loma sākumskolā. Ka arī rotaļu un spēļu jēdzieni, nozīme bērna attīstībai, spēļu klasifikācija un norādījumi dažādu pedagogu un psihologu skatījumā. Tiek raksturota un aprakstīta mācīšanās metode, kas stimulē, ietekmē un sekmē skolēnu sadarbības pieredzi. Otrajā nodaļā tika veikta praktiskā izpēte, kā ar rotaļu un spēļu palīdzību var sekmēt sākumskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju attīstību. Tika izvērtēts 1. un 4. klases sadarbības prasmju līmenis pētījuma sākumā un beigās, ka arī katrs tā apguves kritērijs atsevišķi un katra skolēna prasmju apguvi pētījuma sākumā un beigās. Sadarbības prasmju attīstība tika sekmēta ar rotaļu un spēļu palīdzību, kas ilga 8 nedēļas. Tika veikta salīdzinoša analīze. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka skolēnu sadarbības prasmes tiks sekmētas, ja skolēniem tiks piedāvātas rotaļas un spēles, kas atbilst bērnu vecuma interesēm, viņu psiholoģiskām un fizioloģiskām īpatnībām; tiks nodrošināta labvēlīga apkārtēja vide un spēlēm atbilstoši apstākļi; skolotāja mērķtiecīgi saplānos un realizēs rotaļu uzdevumus un virzīs skolēnus uz aktīvu un ieinteresētu darbību; skolēni aktīvi iesaistīsies darbībās un ievēros spēļu noteikumus. Pētot zinātnisku literatūru par skolēnu sadarbības iespējām, ka arī vairākus avotus par rotaļām un spēlēm, iegūtas zināšanas un prasmes tika praktiski pielietotas darbā un guva panākumus skolēnu vidē. Bakalaura darbs sastāv no 84 lappusēm, tajā skaitā – 5 tabulas, 17 attēli un 22 pielikumi. Izmantoti 60 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: Saskarsme, sadarbības prasmes, rotaļa, spēle, sākumskola.
dc.description.abstractThe bachelor paper title: Development of Cooperation Skills of Children of Primary School Age through Plays and Games. The goal: To explore theoretically and practically the possibilities for furthering the development of cooperation skills of children of primary school age through plays and games. In the first chapter of the thesis the author describes the concept, essence, types and functions of communication, focusing on the development of personality of children of primary school age and researching peculiarities, regularities and factors influencing this age group. This chapter contains characteristics of cooperation between children and adults, the essence of pedagogical processes and the role of a teacher in primary schools, as well as the concept of plays and games, their importance for the development of a child, classification of games and instructions from the point of view of various pedagogues and psychologists. The author analyzes and describes the method of training, which stimulates, influences and promotes the cooperation experience of schoolchildren. The second chapter is dedicated to the practical research of how plays and games can further the development of cooperation skills of children of primary school age. The author has evaluated the level of cooperation skills of the 1st and 4th year pupils at the beginning and the end of the research, including each of its acquisition criteria and acquisition of skills by each pupil at the beginning and the end of the research. The development of cooperation skills was furthered by means of plays and games during 8 weeks. The author has made a comparative analysis. In the practical part of the thesis the author has proven the hypothesis as true, in view of the following requirements to be met: cooperation skills of pupils will be furthered, if pupils are offered plays and games in accordance with interests of this age group, their psychological and physiological peculiarities; a favorable environment and game playing conditions are provided; teachers purposefully plan and implement game tasks, promoting active and interesting activities of pupils; pupils enthusiastically engage in activities, observing rules of games. Knowledge and skills the author has acquired in studying scientific literature on the possibilities of cooperation among pupils, as well as some informative sources on plays and games were used in practice, helping reach positive results among pupils. The Bachelor’s degree thesis consists of 84 pages, including – 5 tables, 17 images and 22 annexes. The list of 60 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectsākumskola
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectrotaļa
dc.subjectspēle
dc.titleSākumskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veicināšana rotaļās un spēlēs
dc.title.alternativeDevelopment of Cooperation Skills of Children of Primary School Age through Plays and Games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record