Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšana kustību rotaļu nodarbībās
Author
Dombrovska, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšana kustību rotaļu nodarbībās Darba autors: Līga Dombrovska Mērķis: Teorētiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritmu sekmēšanas iespējas kustību rotaļu nodarbībās. Pētījuma hipotēze: Vecākā pirmsskolas vecuma bērna ritma izjūta kustību rotaļās tiek sekmēta, ja bērns iesaistās un līdzdarbojas rotaļā Bakalaura darba pētījuma bāze: X pirmsskolas iestādes vecākā bērnu vecuma grupas 18 bērni un 2 pedagogi. Uzdevumi: 1.Analizēt un pētīt psiholoģisko literatūru par bērna ritma izjūtas sekmēšanu. 2.Raksturot vecākā pirmsskolas vecuma bērna attīstības likumsakarības problēmas skatījumā. 3.Atklāt pedagoģiski psiholoģiskos nosacījumus ritma izjūtas sekmēšanai kustību rotaļu nodarbībās. Darba pirmajā nodaļā, darba autore izskatīja pedagoģiskos literatūras darbus pēc bērna attīstības pazīmēm attiecīgā vecumposmā un aplūkoja autoru atziņas par rotaļu kā ritma prasmju attīstības veicinātāju. Lai izzinātu dažādas atziņas par ritmu, kā bērna emocionālās pasaules uztveres attīstītāju, pētījumā darba autore skatījusi pedagoģisko literatūru par rotaļu nozīmi bērnu attīstībā un par ritma apguves iespējām. Atziņas par ritma izjūtas nozīmi vecāko pirmsskolas vecuma bērna attīstībā, darba autore guva no dažādiem autoru darbiem G. Svences, A. Ļubļinskas darbiem. Teoriju iepazinu I. Surudas, L. Jērcumas, M. Bičukas, S. Grasmanes, N. Pagrabas darbos. Praktiskos ieteikumus vairāk iepazinu V. Apares, S. Kvieses, L. Rozītes, I. Rožiskas, S. Pugačas darbos. Otrajā nodaļā tika iepazīstinās ar pētījumu, un kuru palīdzību tika noskaidrots, kā radošās rotaļu sekmē kustību ritma prasmes. Sākot pētījumu, tika veikta novērošana, lai uzzinātu kāds ir bērnu sākotnējās kustību ritmu prasmju līmenis. Pētījuma laikā tika analizētas radošās rotaļas un pedagoģiskais procesā tika veicināta labvēlīga vide radošajām rotaļām. Pētījuma beigās tika veikta atkārtots novērtējums un pētījuma rezultāti tika analizēti. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze. Atslēgas vārdi: kustību rotaļa, ritms, saskarsme. Darbs sastāv no 42 lpp., tajā iekļauti 5 attēli un 4 tabulas, darbā izmantoti 37 literatūras avoti ( 31 latviešu valodā, 3 angļu valodā un 3 krievu valodā). Topic of the Bachelor’s paper: Developing sense of rhythm for elderly preschool children in motion game classes. Author of the paper: Līga Dombrovska Aim: theoretical study of opportunities to develop sense of rhythm in dance lessons for elder preschool aged children Research hypothesis: If a child is involved and cooperates in games, sense of rhythm through motion games is being developed for elder preschool aged children. Bachelor study work base: 18 children and 2 teachers from the elder age group in X pre-school institution. Tasks: 1.To analyze and study psychological and pedagogical literature about the development of child’s sense of rhythm. 2.To characterise development circumstances for elder preschool aged child from the problematic viewpoint. 3.To reveal pedagogically psychological condition in development of sense of rhythm in dance lessons. The author of the Paper has examined literature works of pedagogy based on child’s development features in corresponding age group. In order to find out different conclusions about a rhythm as a developer of a child’s emotional worldview, in the research part the author of the Paper has studied pedagogical literature about the meaning of plays in child’s development as well as the opportunities of learning the rhythm. To get acquainted with the conclusions about the meaning of sense of rhythm, the author of the Paper has studied different methodical literature. The author of the Paper has elicited conclusions from the works of different authors. Conclusions about the meaning of sense of rhythm for development of elderly preschool children were acquainted by the Author of the Paper in the works of G. Svence, A. Lublinska. Theory was studied in the works of I. Suruda, L. Jercuma, M. Bicuka, S. Grasmane, N. Pagraba. Practical ideas were found in the works of V. Apare, S. Kviese, L. Rozite, I. Roziskas, S. Pugaca. Because of the variety of motion games, children extend their knowledge about the world, they develop the sense of rhythm and the ability to use the potentional movement of their bodies. Motion games and rhythmical exercises stimulate child’s wit and intellectual development, because a child has to direct its body to rhythmical action. Motion game is the most understandable and the most interesting way of action for preschool aged child. Keywords: motion game, rhythm, communication. The paper consists of 42 pages, it comprises 5 figures and 4 tables, 37 bibliography sources (31 in Latvian, 3 in English and 3 in Russian) are used in the paper.