2-3 gadīgu bērnu sajūtu sekmēšana rotaļās dabā
Author
Sarģele, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Anda Sarģele Darba tēma: 2-3 gadīgu bērnu sajūtu sekmēšana rotaļās dabā Darba zinātniskā vadītāja: Mg.sc.soc.Dace Augstkalne Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt sajūtu sekmēšanas iespējas 2 – 3 gadīgiem bērniem rotaļās dabā. Hipotēze: Rotaļas dabā sekmēs bērnu sajūtu attīstību, ja: 1.skolotājs spēj izvērtēt bērna sajūtu attīstības līmeni; 2.bērni iesaistās skolotājas organizētajās rotaļās dabā. Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt pedagogu, psihologu, filozofu atziņas par sajūtām 2-3 gadīgiem bērniem un rotaļu nozīmi sajūtu sekmēšanā. 2.Pētīt 2-3 gadīgu bērnu sajūtu sekmēšanu rotaļās dabā. Pētījuma metodes: Teorētiskā: Literatūras analīze par sajūtām, to sekmēšanu 2 – 3 gadīgiem bērniem rotaļās dabā. Empīriskās: 1.Novērošana 2.Pedagoģiskā darbība Pētījuma bāze: Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “X” 2-3 gadīgi bērni Izpētes rezultāti. Darbības rezultātā tika iegūts apstiprinājums hipotēzei, ka 2-3 gadīgu bērnu sajūtas rotaļās dabā tiks sekmētas, ja skolotājs spēs izvērtēt bērna sajūtu attīstības līmeni, ja skolotāja zinās sajūtu attīstību veicinošos, vai traucējošos faktorus, un ja bērni iesaistīsies skolotājas organizētajās rotaļās dabā Darba apjoms. Darbs sastāv no 47 lapaspusēm, 2 tabulām, 12 attēliem, 1 pielikuma. Izmantoti 40 literatūras avoti. Anotation Author of the paper: Anda Sargele Theme of the paper: The development of 2-3 years old childrens sensory skill through nature activities Consultant of the paper: Mg.sc.soc.Dace Augstkalne Aim of the research: Theoretically cognize and practically research development of sensory skill for 2-3 years old children through nature activities. Research hypothesis: Sensory skills of 2-3 years old childrens in nature activities will be improved if teacher: 1. will be able to assess the level of sensory skills development of child ; 2. if children get involved in teacher-organized activities in nature Posed tasks: 1.To analyze theoretically the ideas of teachers, psychologists, philosophers about the sensory skills of children 2-3 years old childrens in nature activities; 2.Cognize sensory skills improvement options nature activities for2-3 year olds. Methods of research: Theoretical: Analyzing the literature of teachers, psychologists as well as philosophers on improvement of sensory skills of children in nature activities Empiric: 1. Observation 2. Pedagogical activity Research base: 2-3 years old childrens of Riga pre-school „X” Results of the research: As a result the hypothesis that sensory skills of 2-3 years old children in nature activities will improve if teacher will be able to assess the level of sensory skills development of child , ir teacher knows facilitating, inhibiting factors for senosry skills and if children get involved in teacher-organized activities in nature. Volume of the paper: The paper consists of 47 pages, 2 tables, 12 pictures, 1 appendix, and used 40 references.