Kustību rotaļu izmantošana adaptācijas veicināšanā 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Zdankovska, Anželika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Kustību rotaļu izmantošana adaptācijas veicināšanā 3-4 gadus veciem bērniem. Darba autors: Anželika Zdankovska Darba vadītāja: Dr.paed., Mg.hist. Staņislava Marsone Darba mērķis: analizēt kustību rotaļas izmantošanas pedagoģiskās iespējas 3-4 gadu vecu bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē izmantojot empīrisko metodi. Darba uzdevumi: 1.Raksturot adaptācijas būtību un izpratni. 2.Analizēt 3 – 4 gadu vecu bērnu adaptācijas nosacījumus pirmsskolas izglītības iestādē. 3.Analizēt kustību rotaļas elementu izmantošanas iespējas 3 – 4 gadu vecu bērnu adaptācijas sekmēšanai. Darbā tika veikts bērnu adaptācijas līmeņa novērojums un analizēta kustību rotaļu ietekme uz 3-4 gadu veciem bērniem. Darbam ir trīs nodaļas: Pirmā nodaļa – zinātniskās literatūras analīze par adaptācijas nosacījumiem pirmsskolas iestādē. Otrā nodaļa – problēmas teorētiskais pamatojums. Rotaļu raksturojums, nozīme un izmantošana adaptācijas procesā 3-4 gadu veciem bērniem. Trešā nodaļa – novērojums un pētījums par kustības rotaļu izmantošanu adaptācijas veicināšanā 3-4 gadu veciem bērniem. Darbs kopumā izklāstīts 52 lappusēs, tajā iekļautas 9 tabulas, 10 diagrammas, 1 pielikums. Darbā ir izmantoti 55 literatūras avoti. Work title: Use of the movement games to promote adaption for 3-4 years old children. Work author: Anzelika Zdankovska Work head: Dr.paed., Mg.hist. Staņislava Marsone Work goal: to analyze the pedagogical possibilities of using the movement games for promoting the adaption of 3-4 years old children in a pre-school education institution using the empirical method. Work objectives: 1.Describe the essence and comprehension of adaptation. 2.To analyze the conditions of adaptation of children aged 3 to 4 in pre-school educational institutions. 3.To analyze the possibilities of use of movement elements for promoting the adaptation of children 3 to 4 years old. In the work was performed an observation of the child’s adaption level and made the analysis of the influence of movement game on adaption level of 3-4 years old children. The work has three chapters: The first chapter – the analysis of scientific literature about adaptation conditions in pre-school institutions. The second chapter – the theoretical substantiation of the problem. Game characteristics, role and usage in adaptation process for children aged 3 to 4. The third chapter - an observation and study on the use of moving games for the advancement of adaptation for children aged 3 to 4. The amount of work – 52 pages, 9 tables, 10 charts, 1 appendix, 55 literature sources.