Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorPetrēvica, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:37Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61699
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37628
dc.description.abstractDarba nosaukums: 4 – 5 gadīga bērna adaptācija pirmsskolas vidē Darba autore: Baiba Petrēvica Darba zinātniskais vadītājs: Dr. prof. Anna Līduma Darba satura apjoms ir 57 lpp. Pētījuma mērķis: Pētīt 4-5gadīgu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē un izstrādāt ieteikumus 4 – 5 gadīgu bērnu adaptācijai veicināšanai pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētisko avotu pētījuma un empīriskā pētījuma. Pētījuma teorētiskajā pamatojumā E. Eriksona, Z. Freida, G. Svences, A. Vorobjova atziņas. Teorētiskajā daļā tika apskatīti tādi jautājumi kā adaptācijas būtība, tās nozīme bērna attīstībā. Pētījuma praktiskajā daļā pētīta kā sadarbība ar vecākiem un bērna vajadzību izzināšana palīdz bērnam labāk iejusties jaunajā vidē. Empīriskajā pētījumā tika izmantotas bērna novērošanas un vecāku anketēšanas metodes. Analizējot literatūru un, apkopojot iegūtos datus, apstiprinājās hipotēze, ka sadarbībā ar bērna vecākiem, izzinot bērna individuālās īpatnības, radot drošu, mājīgu vidi, ir iespēja veicināt labvēlīgu adaptācijas norisi.
dc.description.abstractTitle of work: Adaptability of 4-5 years old children in preschool. Author: Baiba Petrēvica Work supervisor: Dr. prof. Anna Līduma Content of work: 57 Objective of work: research how a young child can be integrated as puickly as possible into the new environment and with peers. The research has two parts – theoretical and practical. The theoretical part is based on the conclusions of authors such as E. Erikson, Z. Freund, G. Svence, A. Vorobjov. Issues such as the essence of adaptation and its significance in child development are considered in the theoretical part of the work. In the practical part of the work, the issues of whether work with parents and inpuiry regarding the needs of children helps childeren adapt better into the new environment are considered. Methods such as observation of childeren and survey of parents were used in this part. Analyzing the literature and summarizing data, the hypothesis was confirmed that working with parents and inpuiry into the individual characteristic of a child, s developmental peculiarities gives opportunity to encourage favourable adaptation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subject4-5
dc.subjectgadīga
dc.subjectbērna
dc.subjectadaptacija
dc.subjectpirmsskolas izglītības
dc.title4-5 GADĪGA BĒRNA ADAPTĀCIJA PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES VIDĒ
dc.title.alternativeAdaptability of 4-5 years old children in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record