Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorZegnere, Sabīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:37Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61705
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37629
dc.description.abstractPētījuma temats: Trīs un četrus gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās Pētījuma mērķis- teorētiski un praktiski izpētīt vārda krājuma sekmēšanas iespējas trīs un četrus gadus veciem bērniem rotaļās. Hipotēze: 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma attīstība ir sekmīgāka, ja tiek izzināts bērna vārdu krājums un pedagogs mērķtiecīgi organizē rotaļas vārdu krājuma paplašināšanai. Pētījuma uzdevumi- •Empīriski izpētīt kā tiek sekmēts bērna vārda krājums ar mērķtiecīgi organizetām rotaļām. •Noskaidrot kāds ir 3-4 gadus veca bērna aktīvais vārda krājums. •Analizēt pedagoģisko, psiholoģisko un filozofisko literatūru par rotaļu ietekmi trīsgadīgu un četrgadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanu. •Izstrādāt pedagoģiskos paņēmienus, priekšlikumus rotaļu organizēšanai 3-4 gadus vecu bērnu vārda krājuma paplašināšanai. Darba pirmajā nodaļā vairāk pieminēti autori- I.Miltiņa, A.Bakisa, I.Elnebija, R.Boša, S.Tūbele, D.Lieģeniece, I.Nazarova, D.Dzintere, I.Stangaine. u.c. Pirmajā nodaļā ir izzināts, kā attīstās bērna vārda krājums un kā viņš to pielieto savā runā. Šajā vecumā ir lielākais vārda krājuma palielināšanās daudzums. Svarīga loma ir pieaugušo runai, jo to bērns pārmanto savā runā. Paplašinoties bērna vārda krājumam, viņa runa kļūst aktīvaka. Vidējās pirmsskolas vecuma bērniem galvenā darbība ir rotaļa, caur, kurām bērns apgūst jaunas zināšanas. Empīriskā pētījuma nodaļā ir izzināts bērna vārda krājums, lai to mērķtiecīgi sekmētu ir izvēlētas dažāda veida rotaļas. Pētījuma laikā noskaidrots, kuras vārdšķiras vārdus bērns lieto savā runā mazāk, lai ar rotaļu palīdzību to varētu uzlabot. Pētījuma laikā izvirzīti kritēriji pēc kuriem tiks novērtēts bērna vārda krājums. Pētījuma sākumā bērna vārda krājums ir apmierinošs, bet pētījuma beigās labs. Atlasītās rotaļas bija dažādas, loto, brīnuma maisiņš pasaku ilustrācija, leļļu taātris, asiciatīvie burtiņi, laimes rats. Empīriskā pētījuma beigās izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Tas pierāda, ka izzino bērna vārda krājumu to var sekmēt ar mērķtiecīgi organizētām rotaļām. Atslēgas vārdi: vārda krājums, runa, valoda, rotaļas Pētījuma struktūra- ievads, divas daļas, secinājumi un literatūras saraksts (45 vienības), 11.pielikumi.
dc.description.abstractThe topic of the research: Expanding vocabulary of 3-4 years old children using play. Objective of the study : theoretically and practically explore vocabulary promotion options of three and four years old children using the games. Hypothesis: vocabulary development of 3-4 years old children is more successful if the vocabulary of children is inquired and teacher purposefully organizes games for vocabulary expanding. Research tasks: •Empirically explore how to promote childrens vocabulary with purposefully organized games. •Cleared up what is active vocabulary of 3-4 years old children. •Analyze pedagogical, psychological and philosophical literature about games influence on 3-4 years old children expanding vocabulary. •To make pedagogical proposals how to organize games of 3-4 years old children for vocabulary expanding. There are mentioned authors -I.Miltiņa, A.Bakisa, I.Elnebija, R.Boša, S.Tūbele, D.Lieģeniece, I.Nazarova, D.Dzintere, I.Stangaine and others in the first chapter of the work. Atthe first chapter is learned how the vocabulary of children is developing and how he is using it in his speech. In this age is the biggest vocabulary expanding quantity. The adult speech is very important because children inther it in his own speach . Expanding children`s vocabulary their speech becomes morea ctive.The main activity of middle preschool children is a game , in such way children learn new knowledge. In empirical research chapter is caught up vocabulary of children, for purposeful promotion is selected different types of games. During there search is found out which vocabulary words children use less in their speach, so with using games could be improved. At the beginning of the research children vocabulary is satis factory but at theend of research it is good. Selected games were different: lotto, miracle pouch, fairy tales ilustrations, a doll show, associative letters, happines swheel. The protruding hypothesis is approved at end of the research. It proves that finding out the vocabulary of children it is possible to develop it with purposeful organized games. Key words: vocabulary, speach, games, language. Structure of the research: preface, two parts, conclusions and list of literature ( 45 units), 11 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvārda krājums
dc.subjectruna
dc.subjectvaloda
dc.subjectrotaļas
dc.titleTrīs un četrus gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās
dc.title.alternativeExpanding vocabulary of 3-4 years old children using games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record