Saskarsmes prasmju veicināšana ar mūzikas palīdzību pirmsskolā
Author
Gūtšmite, Sana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Direktorenko, Irina
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore ir Sana Gūtšmite. Bakalaura darba nosaukums: „Saskarsmes prasmju veicināšana ar mūzikas palīdzību pirmsskolā”. Darba mērķis: – teorētiski un empīriski pētīt bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas muzikālās rotaļās un muzikāli ritmiskās kustībās. Darbā izvirzīta sekojoša hipotēze: – pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes veicināšana būs sekmīgāka, ja pedagoģiskajā procesā skolotājs •izmantos muzikālas rotaļas un muzikāli ritmiskās kustības; •veidos labvēlīgo vidi. Bakalaura darbs sastāv no trīs nodaļām. Darba pirmajā nodaļā apkopota literatūra par saskarsmi, tās raksturīgākajām iezīmēm, stiliem un veidiem dažādu autoru skatījumos. Tāpat arī tiek apkopota literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām pētāmās problēmas kontekstā. Otrajā nodaļā apkopota literatūra par mūziku, kā svarīgu elementu saskarsmes prasmju sekmēšanā. Tiek arī pētīta mūzikas loma pirmsskolas vecuma bērnu vispusīgā attīstībā. Trešajā nodaļā tiek veikts pētījums par X pirmsskolas izglītības iestādes 5 gadu veco bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas iespējām ar mūzikas palīdzību. Tika pētīts, vai saskarsmes prasmju veicināšana ir efektīva, ja pedagoģiskajā procesā tiek izmantotas muzikālas rotaļas un muzikāli ritmiskas kustības. Tika veikta empīriska novērošana bērnu saskarsmes prasmju izzināšanai un veicināšanai muzikālās nodarbēs. Lai to veiksmīgi izpildītu, izstrādāju kritērijus, izzināju bērnu saskarsmi, veicu bērnu novērojumus, iegūstot datu apstrādi un analīzi. Darbā izdarītie secinājumi un empīriskā pētījuma rezultāti liecina par to, ka izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Bakalaura darba teorētiskais pētījums balstās galvenokārt uz B. Brices, L. Dubkēviča, A. Eidiņa, S. Omārovas, G. Svences, V. Veica un citu autoru darbiem. Bakalaura darbs sastāv no 67 lappusēm, satur 7 tabulas un 4 attēlus. Darba izstrādei izmantoti 45 dažādi literatūras un informācijas avoti. Darbā ietverti 12 pielikumi. Atslēgas vārdi: saskarsme, saskarsmes prasmju veicināšana, sadarbība, mūzika, muzikālas rotaļas, muzikāli ritmiskas kustības. The author of the Diploma Paper is Sana Gutsmite. The title of the Diploma Paper: ”Promotion of communication skills with an aid of music in pre-school education”. The aim of the Diploma Paper: - examine promotion of children communication skills in musical games and musically rhythmical movements theoretically and empirically. The proposed hypohesis of the Diploma Paper: - promotion of communication skills of pre-school children will be more effective and successful if teacher in the process of education •uses musical games and musically rhythmical movements •forms favourable surroundings The Diploma Paper consists of three sections. In the first section the literature about communication, its typical characteristic marks, styles and forms of different authors’ point of views is summarized. As well as the literature about the oldest pre-school children developmental peculiarities is sumed up based on research matter. In the second section the literature about the music as important factor in promotion of communication skills is studied. The role of music in pre-school children many-sided development is investigated as well. In the third section the research in X pre-school educational institution about the promotion of 5-year-old children communication skills with an aid of music is realized. In the research it was studied is the promotion of communication skills effective if the musical games and musically rhythmical movements are used in the educational process. The empirical observation was carried out to look at children communication skills and its promotion in musical activities. For successful research the criteria was worked out, inquiries and observations about children communication were made, the data was summarized and analysed. The conclusions and the results of empirical research affirm the hypothesis. The theoretical research of the Diploma Paper mainly is based on B.Brice, L.Dubkevica, A.Eidina, S.Omarova, G.Svence, V.Veica and other authors works. The Diploma Paper consists of 67 pages, contains 7 tabeles and 4 pictures. In the development 45 different literature and information sources are used. In the Diploma Paper 12 appendixes are included. Key words: communication, promotion of communication skills, co-operation, music, musical games, musically rhythmical movements.