Show simple item record

dc.contributor.advisorKāposta, Iveta
dc.contributor.authorRedīza, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:38Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61707
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37631
dc.description.abstractDarba autore – Iveta Redīza Bakalaura darba temats - Pirkstiņu rotaļas runas attīstības veicināšanai vidējā pirmskolas vecuma bērniem. Darba mērķis – teorētiski un praktiski raksturot pirkstiņ rotaļu izmantošanas nepieciešamību un nosacījumus pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības veicināšanai. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, pētījuma laikā tika izvirzīti uzdevumi: 1. Raksturota runas attīstība un tās nozīme bērna vispārīgā attīstībā. 2. Noteikti un raksturoti vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības kritēriji. 3. Analizētas pirkstiņ rotaļas un to nozīme pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 4. Pārbaudīta pirkstiņ rotaļu efektivitāte vidējā pirmsskolas bērnu runas attīstībai. 5. Izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem pirkstiņ rotaļu izmantošanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā bērnu runas attīstībai. Darba teorētisko daļu veido pedagoģijas un psihaloģijas literatūrā izpētītās atziņas par runas atttīstību un tās nozīmi vidējā pirmsskolas vecumā. Teorētiski tiek analizēta rotaļa un tās nozīme bērna attīstībā. Galvenokārt, uzmanība tiek pievērsta pirkstiņ rotaļām un to ietekmei uz bērna runas attīstību. Par bāzi teorētiskajām atziņām tika ņemti šādu autoru atziņas: A. Bāra, B. Brice, V.Golubina, A. Irbe, S. Lidenberga, I. Miltiņa, V. Rūķe – Draviņa, D. Dzintere, I. Stangaine, Š.Gazala u.c. Darba 2.daļā analizēti empīriskā pētījuma laikā iegūtie dati un gūtās atziņas. Veiktais pētījums apstiprina sākotnēji izvirzīto hipotēzi - ja pirmsskolas pedagoģiskajā procesā regulāri, mērķtiecīgi tiek izmantotas pirkstiņ rotaļas, tad vidējā pirmsskolas vecumā tiks sekmēta pareiza artikulācija, bagātināts vārdu krājums, sekmēta izrunas atbilstība literārai valodai. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta (44 nosaukumi), 4 pielikumiem. Darbā iekļauti 6 attēli, 8 tabulas. Atslēgas vārdi: rotaļa, pirkstiņ rotaļa, valoda, valodas attīstība.
dc.description.abstractAuthorof the Thesis– Iveta Redīza Theme of the Bachelor Thesis – Finger Games for Promoting the Development of Speech in Children of Average Preschool Age. Goal of the Thesis – to describe theoretically and practically the necessity of using finger games and the conditions for promoting the development of speech in pre-school children. In order to reach the set goal, the following tasks were set during the study: 1. Description of speech development and its role in the overall development of a child. 2. Determination and description of speech development criteria in children of average preschool age. 3. Analysis of finger games and their role in the pedagogic process of preschool level. 4. Examination of finger game efficiency in the speech development for children of average preschool age. 5. Development of recommendations for preschool teachers regarding the use of finger games within the pedagogic process of preschool level for speech development in children. The theoretical part of the Thesis consists of researches of pedagogical and psychological literature on the development of speech and its importance in the average preschool age. The game and its role in the child's development is analysed theoretically. Most attention is paid to finger games and their impact on a child's speech development. The following authors' conclusions were taken as the basis for theoretical knowledge: A. Bāra, B. Brice, V.Golubina, A. Irbe, S. Lidenberga, I. Miltiņa, V. Rūķe – Draviņa, D. Dzintere, I. Stangaine, Š.Gazala, etc. Part 2 of the Thesis analyzes the data and lessons learned during the empirical study. The study confirms the initial hypothesis: if finger games are used regularly and purposefully in the pre-school pedagogical process, then correct articulation will be promoted, vocabulary will be broadened, and the conformity of pronunciation with the literary language will be promoted already in the average preschool age. The Thesis consists of an introduction, 3 chapters, conclusions, a list of references (44 titles), and 4 appendices. The Thesis contains 6 figures, 8 tables. Key words: game, finger game, language, language development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectgame
dc.subjectfinger game
dc.subjectlanguage
dc.subjectdevelopment
dc.titlePIRKSTIŅU ROTAĻAS RUNAS ATTĪSTĪBAS VEICINĀŠANAI VIDĒJĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNIEM
dc.title.alternativeFinger Games for Promoting the Development of Speech in Children of Average Preschool Age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record