Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorJasnaja, Aleksandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:39Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61715
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37635
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tēmu „Pedagoģiskie paņēmieni divgadīgu bērnu izziņas aktivitātes sekmēšanai” ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot pedagoģiskā darba organizēšanas īpatnības un pedagoģiskos paņēmienus divgadīgu bērnu izziņas aktivitātes sekmēšanai. Bakalaura ietvaros teorētiski pētīti tādi jautājumi kā izziņas aktivitātes būtība un izziņas procesu attīstības likumsakarības un veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā divgadīgiem bērniem. Teorētiskajam pamatojumam izmantoti galvenokārt tādu autoru pētījumi kā A. Vorobjovs, G. Ščukina, A. Ļeontjevs, A. Gerasimova un V. Kuzņecova, A. Gopniks un H. Velmans, S. Hardekers, P. Hariss u.c Empīriskajā daļā veikta pedagogu anketēšana, vērota divgadīgu bērnu izziņas aktivitāte dažādos darbības veidos pirmsskolā un mājas apstākļos, kas vienlaicīgi ļauj izdarīt arī pamatotus secinājumus par vides ietekmi uz agrīnā vecuma bērnu izziņas aktivitāti. Noslēgumā, atbildot uz pētījuma jautājumu „Kādi pedagoģiskie paņēmieni ir vispiemērotākie divgadīgu bērnu izziņas aktivitātes sekmēšanai pedagoģiskā procesa ietvaros?”, secināts, ka izziņas aktivitātes sekmēšanā pedagogam ir jānodrošina individualizēta pieeja, bērniem ir jāveido attīstoša priekšmetiskā vide, kas ļauj dažādās situācijās pētīt priekšmetu un vielu īpašības, tādējādi uzkrājot sensoros priekšstatus . Atslēgas vārdi: izziņas procesi, izziņas aktivitāte, divgadīgi bērni, pirmsskolas pedagoģiskais process Darba apjoms: 61 lpp., 9 tabulas, 11 attēli, izmantoti 59 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe theme of the present research is ‘Pedagogical techniques ( or strategies ) for promotion of two-year old children’s cognitive activity’ , with yhe aim of theoretically studying and empirically justifying the peculiarities of the arrangement of promotion of two-year old children’s cognitive activity. Within the framework of the Bachelor’s paper there are explored questions such ar the essence of cognitive activity and the regularity of cognititve process development ae well as the option for promotion of pedagogical process for two-year old children. In the theoretical background there are used mainly the authors like A. Vorabjovs, G. Ščukina, A.Ļeontjevs, A. Gerasimova, V. Kuzņecova, A. Gopkins and H. Velmans, S. Hardekers, P. Hariss etc. In the empirical part were implemented teachers questionnaire, there were observed cognitive activity of two-year old children in preschool and at home conditions in various aspects, which simultaneously allows to make conclusions about the impact of the environment of the young children to cognitive activity. In conclusion, answering to the research question ‘Which pedagogical techniques are the most appropriate for two-year old children’s cognitive activity promotion within the pedagogical process?’, conclusion is that the promotion of cognitive activity teachers have to provide the individual approach, it’s significant to create developing subject environment for children, which allows to research subject’s and educational material peculiarities, that way accumulating sensor apprehension. Key words: cognitive process, cognitive activity, two-year old children, preschool pedagogical process. Research paper extent: pages 61, 9 charts, 11 images, 59 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectizziņas procesi
dc.subjectizziņas aktivitāte
dc.subjectdivgadīgi bērni
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.titlePedagoģiskie paņēmieni divgadīgu bērnu izziņas aktivitātes sekmēšanai
dc.title.alternativePedagogical techniques (or strategies) for promotion of two-year old children’s cognitive activity
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record