5-6 GADĪGU BĒRNU RADOŠĀS DARBĪBAS VEICINĀŠANA ROTAĻĀ
Author
Veldre, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore – Madara Veldre Bakalaura darba temats – 5-6 gadīgu bērnu radošas darbības veicināšana rotaļā. Darba mērķis – teorētiski un praktiski izpētīt 5-6 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšanas iespējas rotaļās. Darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā tika analizēta pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par radošumu, rotaļu iedalījumu un sižetisko rotaļu raksturojums. Uzmanība tiek vērta uz sižetisko lomu rotaļu, kā radošās darības veicinātāju. Otrajā daļā tika analizēta 5-6 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšana ar rotaļu palīdzību. Tiek raksturots empīriskais pētījums, kur aprakstītas un vērtētas bērnu sižetiskās rotaļas. Pētījuma rezultātā ir apstiprinājusies pētījuma izvirzītā hipotēze, ka 5-6 gadīgu bērnu radošās darbība rotaļā tiks veicināta, ja tiks ievērotas bērnu attīstības likumsakarības, nodrošināta rotaļu vide ar daudzveidīgiem materiāliem un brīvais laiks rotaļām. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras saraksta, 2 pielikumiem. Darbā iekļauti 5 attēli, 2 tabulas. Atslēgas vārdi: rotaļa, sižetiskā lomu rotaļa, radošums, radošuma veicināšana. Author of the paper: Madara Veldre Theme of the paper: The promotion of creative activity for 5-6 years old children in a play. Aim of the research: to explore/study the options of the promotion of creativity for 5-6 years old children in a play The paper consists of theoretical and practical parts. The theoretical part outlines the concept of the role play with storyline as the promotion of creative activity and the theoretical research – literature selection, research and analysis. The practial part describes empirical research, where 5-6 years old children's role play with storyline are described and evaluated. The research showed that the hypothesis is confirmed and the promotion of creative activity for 5-6 years old children in a play will be successful, if the child's developmental regularities are respected, a play environment with a variety of materials and leisure time is provided. The paper consists of introduction, 2 chapters, conclusions, recommendations, the list of used literature and 2 annexes. The paper includes 5 pictures, 2 tables. Key words: play, role play with storyline, creativity, the promotion of creativity.