Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorBautra, Laima
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:42Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61727
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37640
dc.description.abstractBakalaura temats ir vidējā pirmskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstība rotaļās. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt vidējā pirmskolas vecuma ritma izjūtas attīstības sekmēšanas iespējas rotaļās. Mūsu pasaulē visa pamatā ir ritms: ritmiski griežas Zeme un Mēness, mainās gadalaiki, dienu nomaina nakts. Arī cilvēka dzīvi vada ritmi - sirds puksti, ieelpa un izelpa. Ritma rotaļas vingrina bērna uztveri, atmiņu, domāšanu un vienlaikus arī kustību koordināciju. Bērns visvieglāk kaut ko jaunu uztver ērtos apstākļos, kustībā. Vārds, valoda, ritms, kustība – tas viss ir saistīts. Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu darbības galvenā forma ir rotaļa, kas nodrošina viņu pašizpausmes vajadzības. Ar rotaļas palīdzību bērni mācās, pat neapjaušot, ka tiek mācīti. Darba pirmajā daļa tiek teorētiski atklāts ritma izjūtas raksturojums dažādu autoru skatījumā. Tiek raksturots vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūta. Apskatīts kā veidojas ritma izjūta. Tiek aplūkota ritma izjūtas sekmēšana pirmsskolas bērnu galvenajā darbības formā rotaļās, kā arī pedagoga un bērnu sadarbība tajās. Otrajā daļā tiek veikts praktisks pētījums par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstību rotaļās. Tiek veikta arī vecāku anketu apkopošana par bērnu iepriekšējo muzikālo pieredzi ģimenē un ārpus izglītības iestādes. Tiek veikta muzikālo pedagogu intervijas par ritma izjūtas attīstību muzikālajās nodarbībās. Darbs sastāv no 2 nodaļām Lappušu skaits – 58 Literatūras avoti – 44 Pielikumi - 11 attēli un 4 tabulas.
dc.description.abstractThe Bachelor's thesis - The Development of the sense of rhythm for a average pre-school child in learning games. The purpose of the work is to cognize, in theory and practice, the role of musical sense of rhythm in daily games, and how it contributes to development for a average pre-school child. Our world is based on rhythm: The earth and the moon are turning in a rhythm, the seasons are changing, days are changing in to nights. The life of a human is led by rhythms - heartbeat, breathing - inhale and exhale. Rhythm games exercises child perception, memory, thinking and in the same time the coordination of movements. The easiest way for a child to learn something new is to do it in a convenient environment. Word, language, rhythm, movement - everything is connected. The main form of activities for a average pre-school child are learning games, which provides his needs of self-expression. Through learning games children are learning, not even recognizing it. In the first part of the work it is theoretically discovered the characterizations of senses in different perspectives of authors. The sense of rhythm of a average pre-school child is characterized. It is been viewed how the sense of rhythm is formed. Also it is been examinated that how the rhythm promots learning in the main form of learning - learning games, as well the collabaration of teachers and pupils. ln the second part of the work a practical study about a average pre-school childs development of the sense of rhythm was carried out. There is also a collection of parents' questionnaires made, the previous musical experience in the family and society. Interviews of musical teachers about rhythm sense of development in musical lessons are being conducted. The work consists of 2 chapters: Page count - 58 Literature sources – 44 Attachments - 11 pictures and  4 tables
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectritma izjūta
dc.subjectrotaļas
dc.subjectvidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectritms
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstība rotaļās
dc.title.alternativeDevelopment of the sense of rhythm for a average pre-school child in learning games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record