Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Normonta, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma – „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā” . Pētījuma mērķis - pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām nodaļām, kurām ir vairākas apakšnodaļas. Pirmā nodaļa – sniegts iztēles vispārīgs raksturojums dažādu pedagogu un psihologu skatījumā, tiek raksturota iztēles attīstība vecākā pirmsskolas vecuma bērniem un atklāta literāro darbu nozīme bērnu iztēles atraisīšanā un sekmēšanā. Otrā nodaļa – tiek atspoguļots pētījums, kurā praktiskā darbībā atainotas literatūras izmantošanas iespējas bērnu iztēles sekmēšanā. Pētījuma veikšanai ir izstrādāti iztēles vērtēšanas kritēriji, tiek analizēta bērnu iztēle pētījuma sākumā un beigās. Tiek atklāta bērnu radošā darbība, kurā atspoguļojas bērna iztēles izpausmes dažādos veidos, kā arī veikta šo darbu rezultātu analīze. Šajā pētījuma daļā tiek iekļauti bērnu radošie darbi- zīmējumi, pašsacerētas pasakas, pašu veidotas pasaku grāmatas. Balstoties uz pētījumā gūtajiem rezultātiem, ir izstrādāti vispārēji ieteikumi pedagogiem bērnu iztēles sekmēšanai. Darba apjoms- 79 lapas. Darbam pievienoti 25 attēli, 3 tabulas, 4 pielikumi. Literatūras analīzei izmantoti 34 literatūras avoti. The title of the paper is „The oldest preschool age children literary imagination promotion”. The aim of the paper is to research how the imagination of the oldest preschool children forms when acquainting with literary works. The paper consists of two chapters that contain several subchapters. First chapter contains overall view from different psychologists and educators on imagination, characterized development of imagination for the oldest preschool children, and the importance of literary works in unlocking, furthering and promoting imagination for children. Second chapter reflects the research that shows practical ways to use literature in order to unloosen children’s imagination. To conduct the research, the author developed a set of criteria for evaluating imagination; the research also holds an analysis of children’s imagination in the beginning and the end of the research. The research reveals creative works of children that reflect children’s imagination in different ways, these creative works are analyzed. This part of research includes the creative work of children – drawings, self-composed stories, self-made story books. Based on the results of the research, the author developed general suggestions for furthering and promoting children’s imagination. The paper consists of 79 pages, has 25 pictures, 3 tables and 4 annexes. List of references contains 34 sources.