Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorGalkina, Natālija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:45Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61754
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37647
dc.description.abstractAutore: Natālija Galkina. Temats: „Tikumisko vērtību veidošanas līdzekļi 6 gadus veciem bērniem”. Pētījuma mērķis: noteikt 6 gadus vecu bērnu tikumisko vērtību veidošanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Atslēgas vārdi: tikumība, vērtības, tikumiskā audzināšana, labvēlība, godīgums, laipni vārdi, pozitīva emocionālā gaisotne. Darbs ietver teorētisko daļu, kurā analizēta zinātniskā literatūra par pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības īpatnībām, tikumisko vērtību veidošanu un metodiskajiem līdzekļiem nodarbību organizēšanai pirmskolā. Izzināta tikumisko vērtību būtība un tikumisko vērtību veidošanas iespējas pirmskolā vecākās grupas bērniem. Otrā darba daļa ir empīriskā, kurā izmantots novērojums, anketēšana, pārrunas, rotaļas un matemātiskā datu analīze. Pētījumā izvērtētas pētāmās bērnu grupas tikumiskās īpašības pētījuma sākumā un beigās pēc speciāli piemeklētu līdzekļu izmantošanas tikumisko vērtību veidošanai. Anketēšana sniedz ieskatu pirmsskolas vecuma bērnu vecāku attieksmē pret bērnu tikumiskās audzināšanas līdzekļiem. Darbā gūti secinājumi pedagoģiskā procesa uzlabošanai. Pētījuma hipotēze ir apstiprinājusies: ar rotaļu, pārrunu, stāstu un pasaku palīdzību pozitīvi emocionālā gaisotnē ir izdevies attīstīt bērnu tikumiskās īpašības. Visvairāk rotaļās un pārrunās par izlasīto attīstījusies labvēlība pret citiem bērniem un iemaņas lietot laipnus vārdus. Darba apjoms: 62 lpp., 9 tabulas, 18 attēli, 12 pielikumi, 57 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor: Natālija Galkina. Supervisor: Research work title: Moral value building features for the children at the age of 6. Research goal: Identify the opportunities of building the moral value in the process of teaching the children at the age of 6. Keywords: morality, moral values, moral education, benevolence, honesty, kind words, a positive emotional atmosphere. This work consists of theoretical part, where is the analises of the scientific literature about mental development features of preschool children, creating of moral values and methodical tools to organize the class in preschool. There is a research about the essence of moral values and the creating opportunities of them for the group of older children in the preschool. The second part is empirical, with observation, survey, conversations, games and the mathematical analisys of the data. After choosing special features for building moral values, there is an evaluation of children’s moral value at the of begining and the end of the research. Survey provides insight at parent’s attitude to features for moral education. The conclusions of the work gave improvements in the pedagogical process. The study hypothesis is confirmed: games, stories and fairy tales succesfully managed to develop moral properties. The skills to use the kind words and benevolence the most developed through the games and discussions about stories. Amount of work: 62 p., 9 tab., 18 pict., 12 suppl., 57 lit.and inf.sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjecttikumība
dc.subjectvērtības
dc.subjecttikumiskā audzināšana
dc.subjectlabvēlība
dc.subjectgodīgums
dc.titleTikumisko vērtību veidošanas līdzekļi 6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeThe means of moral value for children at the age of 6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record